Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Manažerská ekonomika - vypracované otázky

«»
Přípona
.zip
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4414
Poslední úprava
03.11.2014
Zobrazeno
1 389 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Co je zahrnováno pod pojmem majetková struktura podniku, jaké faktory ji ovlivňují? Jak souvisí majetková struktura s finančním řízením a rozhodováním? Co je úkolem a obsahem procesu řízení oběžných aktiv? Jaké metody a nástroje používá? Jaký vliv má tato oblast na výkonnost a finanční stabilitu podniku?

Majetek podniku je souhrn všech věcí, peněz, pohledávek a jiných majetkových hodnot, které patří podnikateli a slouží k jeho podnikání.
Majetek se dělí na:
- Neoběžný (dlouhodobý) hmotný majetek (investiční majetek)
- Oběžný majetek
- Majetek přechodného charakteru

Neoběžná majetek = stálá aktiva
- Jsou prostředky sloužící podniku déle než 1 rok
- Základní členění:
- Nehmotná aktiva (nehmotný investiční majetek)
- Dlouhodobý nehmotný majetek - SW, licence. Autorská práva, goodwill, -know-how
- Hmotná aktiva (hmotný investiční majetek)
- Dlouhodobý hmotný majetek - budovy stavby, stroje, výrobní zařízení, přístroje, dopravní prostředky
- Dále se dělí na:
- Nemovitý majetek (nelze přemisťovat - pozemky, trvalé budovy)
- Movitý majetek (lze přemisťovat - stroje, výrobní zařízení, dopravní prostředky)
- Finanční majetek (finanční účasti)
- Finanční účasti podniku (podíly v jiných podnicích, akcie, dluhopisy a jiné CP, hypotekární pohledávky, ale i náklady na výzkum a vývoj

Oběžný majetek = oběžná aktiva
- Oběžná majetek se vyskytuje v různých podobách (peníze, suroviny, zásoby materiálu, nedokončené výroby, peníze na účtech, pohledávky)
- Doba spotřeby je kratší než 1 rok, čím rychleji se obrací, tím je vyšší zisk (ukazatele obratu)
- Oběžná majetek je důležitý pro zajištění úhrady závazků = likvidita
- Likvidita podniku souvisí s jeho stabilitou. Při trvalém porušení finanční rovnováhy se hovoří o platební neschopnosti
- Likvidnost = schopnost jednotlivých aktiv přeměňovat se na peněžní prostředky
- Likvidita = schopnost dostát svým závazkům

Klíčová slova:

faktory

struktura podniku

kapitál

náklady

limity

interpretace

sanace



Obsah:
  • 1. Co je zahrnováno pod pojmem majetková struktura podniku, jaké faktory ji ovlivňují? Jak souvisí majetková struktura s finančním řízením a rozhodováním? Co je úkolem a obsahem procesu řízení oběžných aktiv? Jaké metody a nástroje používá? Jaký vliv má tato oblast na výkonnost a finanční stabilitu podniku?
    2. Co je zahrnováno pod pojem kapitálová struktura podniku? Jaký význam má optimalizace kapitálové struktury pro přístupy moderního managementu? Jaká kritéria se při optimalizaci uplatňují?
    3. Jakou funkci plní výnosy? Jaký přístup je uplatněn v současném účetním pojetí výnosů, jaké přístupy existují? Jaké formy výnosů jsou podle současné účetní metodiky rozlišovány, jaké problémy přinášejí?
    4. Jaká je funkce hospodářského výsledku? Jaké problémy jsou s jeho zjišťováním a využitím spojeny? Co je podstatou zisku, jakou úlohu plní v podnikání a ve finančním řízení? Jaký je vztah mezi ziskem, objemem výroby, cenou a náklady? Jak ovlivňuje výše zisku zdroje použité na jeho tvorbu?
    5. Jakou klasifikaci nákladů využívá finanční účetnictví a jaké manažerské? Jaké nástroje používá moderní management pro plánování a řízení nákladů?Jakou funkci plní kalkulace nákladů v manažerském řízení, jaké druhy kalkulací lze rozlišit?
    ...
    ...
    ...
    26. Co znamená pojem Risk Management? Jaké kategorie rizik jsou rozlišovány ? Jaké metody jsou používány pro identifikaci a měření rizika? Čím se zabývá strategické řízení rizik a čím operativní řízení rizik?
    27. Jaké metody a přístupy se používají při stanovení významnosti rizika? Jaké strategie se používají při ošetřování rizik ? Co je to Risk Apetite a Risk Capacity? Jak se ošetřuje kreditní riziko?
    28. Jaké jsou obecné cíle podnikání a jaká je jejich vzájemná podmíněnost ? Co tvoří podstatu podniku a podnikání ? Jaké jsou subjektivní a objektivní předpoklady podnikání ? Které procedury zahrnuje proces založení podniku ? Jaké úkoly plní podnikatelský plán při zakládání podniku? Jaké doporučené složky by měl obsahovat ? Jaký je vztah mezi strategickým plánem a podnikatelským plánem?
    29. Jaké etapy lze rozlišovat v životním cyklu podniku ? Jakými formami může podnik zaniknout ? Co je označováno jako sanace podniku ? Co zahrnuje likvidace podniku ? Jak probíhá zánik podniku na základě konkurzu ?
    30. Jak lze charakterizovat strategický management? Jaké má základní fáze? Co je jejich náplní? Co je obsahem strategického a operativního controllingu? Jaký význam má v řízení podnikových procesů a ve finančním řízení? Jaký je rozdíl mezi controllingem a auditem?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše