Nejčastější otázky u zkoušky z Managementu
Popis:
význam podnikatelského záměru
Podnikatelský záměr je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekonomickým prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky.
sloužit jako podklad při žádosti o úvěr v bance (při investování z cizími zdroji)
význam, struktura a vazby podnikového plánu + na příkladu setsavit plán stavu zásob a plán nákupu firmy
stanovení cílů a postupů jak těmto cílům dostát
Význam - je zhmotnění podnikatelské vize, zasazení do reálného prostředí, zpětná vazba
Struktura - CO?(druh služby.produktu), KDE?(stanovení trhu), KDY? (správné načasování), JAK? (zvolení cesty)
Základní technologie plánování, obsah marketingového plánu
STRATEGICKÉ = nad 10 let; výběr a stanovení dlouhodobých cílů; vytyčuje pouze SMĚR; formulace jen na obecné úrovni
TAKTICKÉ = na 1 - 5 let; rozpracování způsobů a postupů zabezpečení a realizace strategických cílů; časová konkrétnost
OPERATIVNÍ = konkretizace taktického plánu; úkoly pro jednotky; nástrojem denního řízení podniku; způsob komunikace
Klíčová slova:
podnikatelský záměr
řízení podniku
cílová strategie
organizační systém
rozhodovací proces
management
motivace
Obsah:
- význam podnikatelského záměru
význam, struktura a vazby podnikového plánu + na příkladu setsavit plán stavu zásob a plán nákupu firmy
případy využití strategií podle Ansoffa (Ansoffova matice)
Základní technologie plánování, obsah marketingového plánu
Základní přístupy k segmentaci trhu
Význam organizačních norem v řízení podniku, členění.
Schéma "7S"
Základní nástroje komunikačního mixu.
Matice BCG (spolu s životní křivkou produktu).
Vliv okolí na podnikání
Postup strategického řízení
Prognózování a plánování (definice a rozdíly)
životní křivka firmy, označte a popište jednotlivé vývojové fáze
podstata CRM
podstatné rozdíly mezi spotřebním a průmyslovým trhem zejména z pohledu marketingového řízení
SOWt matice
cílové strategie + participace
základní přístupy k podnikatelským strategiím podle velikosti tržního podílu a popište podstatu jednotlivých strategií
Popište základní typy stabilních organizačních struktur a nakreslete schéma funkcionální organizační struktury
Uveďte přínosy z využití integračních strategií v podnikání a popište základní typy
Uveďte podstatu a obsah analýzy odvětví
Vysvětlete účel STEP analýzy a popište faktory, které se hodnotí v rámci ekonomického segmentu STEP analýzy?
Uveďte možné bariery vstupu do odvětví
Vysvětlete rozdíl mezi pojmy firma a podnik
Organizační systém
Styl Řizení, co to je, šíře a typy
Manažerská mřížka
Rozhodovací proces
Teorie X-Y
Definice firemní kultury + determinanty
Role,Pozice,Status
Typol. podřízených dle motivace
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.