Popis:
1. Vyjmenuj marketingový proces (6 kroků)
1. Sběr a rozbor informací - Kde jsme?
2. Stanovení cílů - Kde bychom chtěli být?
3. Dodržování základních pravidel MK - Jak se tam dostaneme?
4. Použití jednotlivých částí MK mixu - Co děláme pro to, abychom se tam dostali?
5. Plánování - Kdy, kdo a co udělá pro to, abychom se tam dostali?
6. Realizace a kontrola - Zda jsme se tam již dostali?
2. První 4 kroky popiš
1. Sběr a rozbor informací
- Informace o hotelu
- Průzkum spotřebitelské poptávky
- Sledování konkurence
- SWOT analýza
- Jiné
- informace o trhu, na kterém podnikáme
- o potenciální klientele - cílové trhy
- o konkurenci - nejbližší konkurence
- trendy ve spotřebě služeb, které chceme nabízet
- o tom, co můžeme hostu poskytnout
o SWOT analýza
o Analýza tržních příležitostí
o Trhu, konkurence
2. Stanovení a plnění cílů
Cíle
- tržní (zacílení na trhy, priorita, intenzita, jejich rozčlenění podle TS),
- z oblasti služeb (jaké a komu, rozsah, kvalita, podle TS),
- z oblasti potřeb (jaké potřeby mají být uspokojeny)
- z oblasti efektu (důvěra, postoj, vztah zákazníků).
- Kvantitativní (dosažení obratu, zisku)
- Kvalitativní (nejkvalitnější hotel v lokalitě, vyšší spokojenost hostů s nabídkou doplňkových služeb)
- Cíle z oblasti efektu - získat společenský efekt, práce na image, goodwill, vztahy s veřejností - PR
- Cíle z oblasti potřeb - hlídání dětí, animační programy pro děti
3. Dodržování MK zásad
- zásada segmentace
- určení USP - zajištění konkurenční výhody, zajištění jedinečnosti - ze SWOT analýzy nejsilnější stránka
- aktivní využití tržních příležitostí
- diverzifikace, fúze a kooperace - zvyšování podílu na trhu
3.1 Zajištění konkurenční výhody USP
- „Náš hotel má v sobě něco zvláštního, naše služby jsou tak dobré, že hosté preferují náš hotel před ostatními, a to i v případě, že naše ceny jsou vyšší než ceny konkurence“
3.2 Aktivní využití tržních příležitostí
- Pouze v omezeném rozsahu.
- Na základě spotřebitelské poptávky, o konkurenci.
- Jak aktivně budou využity - velikost, prostorová a personální kapacita, finanční zdroje, možnost spolupráce, ochota nést riziko, dynamika, nápaditost, iniciativa a řídící kvality vedení.
3.3 Segmentace trhu
- „Raději menší skupině hostů nabídnout vše než všem hostům nabídnout trochu“.
Je nezbytná:
-
Klíčová slova:
marketingový proces
trh
segmentace trhu
hotel
konkurence
Obsah:
- 1. PRODUKT
2. PRICE (CENA)
3. PLACEMENT (DISTRIBUCE)
4. PROMOTION (PROPAGACE)
5. PEOPLE (LIDÉ - ZAMĚSTNANCI, ZÁKAZNÍCI)
6. PACKAGING (BALÍČKY SLUŽEB)
7. PROGRAMMING (PROGRAMOVÁNÍ)
8. PARTNESHIP (PARTNERSTVÍ)