Popis:
1. MANAGEMENT
Manager: - samostatná profese, kdy pracovník na základě jmenování, pověření, ustavení, zmocnění či zvolení realizuje řídící činnosti, pro které je vybaven odpovídajícími pravomocemi.
Management: - lze charakterizovat jako souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace. Má řadu významů jako řídit, vést, spravovat, vládnout, ovládat, zvládat, uspět, dosáhnout. Má také řadu interpretací (viz dále).
Manažeři první linie - předáci, mistři, vedoucí dílen apod. Jsou jen o stupínek výše než výkonní pracovníci. OPERATIVA
Střední manažeři - vedoucí útvarů, manažeři závodů apod. Největší podíl činností zabírá získávání, zpracování a poskytování informací (cca 40%). Je to početná a rozmanitá skupina řídících pracovníků.
Vrcholoví manažeři neboli top manažeři - vytváření koncepce, usměrňují a koordinují všechny činnosti. Mají těsnou vazbu na vlastníky a často přebírají za vlastníky odpovědnost. Jsou často odděleni od organizace a závisí na nich konečné výsledky. KONCEPCE
Klíčová slova:
management
rozhodování
plánování
implementace
vůdce
kontrola
komunikace
Obsah:
- 1. Management
2. Rozhodování
3. Plánování
4. Implementace
5. Organizování a organizační struktury
6. Kontroly
7. Řízení lidských zdrojů
8. Komunikace
9. Informační systémy a informační technologie
10. Identita organizace a etika, kultura
11. Profil manažera
12. Vývoj managementu
13. Perspektivy managementu na prahu 3. tisíciletí