Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Otázky ze skript ke zkoušce z Managementu

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
2,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
11041
Poslední úprava
07.11.2017
Zobrazeno
976 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Uveďte výrobní faktory a jejich charakteristiku.
• Práce - jedná se o lidskou činnost vytvářející statky a služby, jejímž nositelem je člověk
• Půda - půda je produktem přírody, avšak není volným statkem.
• Kapitál - jedná se o vyrobené statky za účelem výroby statků jiných, hovoříme o kapitálových statcích.
2. Do jakých ekonomických sektorů lze v obecné rovině rozčlenit lidské činnosti?
• Primární (zemědělství, hornictví)
• Sekundární (zpracovatelský průmysl)
• Terciární (služby a ekonomické činnosti)
• Kvartérní sektor (věda, výzkum, školství)
3. Definujte trh a jeho typologii.
• oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými ekonomickými subjekty prostřednictvím směny zboží.
• Trh místní, národní, světový, dílčí, agregátní, trh výrobních faktorů, trh peněz, produktů

Klíčová slova:

výrobní faktory

podnikání

majetková struktura podniku

rozvaha

ukazatele

finanční analýza

rizika podnikání



Obsah:
  • 1. Uveďte výrobní faktory a jejich charakteristiku.
    2. Do jakých ekonomických sektorů lze v obecné rovině rozčlenit lidské činnosti?
    3. Definujte trh a jeho typologii.
    4. Popište tok výrobních faktorů, výrobků a služeb.
    5. Definujte nabídku, poptávku a tržní rovnováhu.
    6. Definujte pojem podnikání.
    7. Vymezte rozdíl mezi pojmy obchodní závod a obchodní firma.
    8. Charakterizujte základní právní formy podnikání.
    9. Čím se vyznačují jednotlivá stadia životní křivky firmy?
    10. Vysvětlete, co vyjadřuje produkční funkce.
    11. Popište majetkovou strukturu podniku.
    12. Popište kapitálovou strukturu podniku.
    13. Co je rozvaha a jaké má náležitosti?
    14. Jaké základní ukazatele lze vypočítat v rámci finanční analýzy a jaká je jejich interpretace.
    15. Jak se vypočítá bod zvratu a o čem tento ukazatel vypovídá?
    16. Definujte firemní kulturu.
    17. Co lze považovat za základní prvky firemní kultury? Dané prvky charakterizujte.
    18. Jaké další prvky firemní kultury znáte?
    19. Charakterizujte typologii firemní kultury dle Harrisona a Handyho.
    20. Jaký znáte typ firemní kultury dle rychlosti zpětné vazby a rizika podnikání?
    ...
    ...
    ...
    92. Jaké síly ovlivňují celkový stav konkurence v daném odvětví?
    93. Z jakého důvodu provádíme analýzu konkurenčních podniků a podle jakých kritérií?
    94. Jak lze členit skupiny zdrojů podniku? V rámci každé kategorie uveďte dílčí zdroje.
    95. Uveďte metodický postup analýzy zdrojů a kompetencí.
    96. Uveďte kritéria, která musí daný zdroj či kompetence splnit, aby byly považovány za potenciální zdroje trvalé konkurenční výhody podniku.
    97. Definujte složky intelektuálního kapitálu.
    98. Jaké znáte metody pro analýzu podnikového portfolia? Pro jaký typ podniků se dají využít?
    99. Co to jsou strategické podnikatelské jednotky?
    100. Na základě jakých dvou kritérií jsou jednotlivé produkty nebo strategické podnikatelské jednotky zařazovány do kvadrantů matice BCG?
    101. Jaký typ produktu dle klasifikace vycházející z matice BCG přináší podniku největší zisk a proč?
    102. Jaké poznatky využitelné pro budoucí strategie firmy je možné získat po provedení analýzy portfolia?
    103. Co se skrývá pod akronymem SWOT?
    104. Je SWOT analýza analýzou vnitřního nebo vnějšího prostředí podniku?
    105. Na základě výstupů z jakých analýz je možné zpracovat SWOT matici?
    106. K čemu slouží SWOT analýza, v jakém kroku procesu strategického řízení je jí možné využít?
    107. Jaké typy strategií lze v podniku rozlišovat dle hierarchické úrovně, pro kterou jsou určeny?
    108. Jak je možné dělit strategické alternativy?
    109. Na čem je založena Ansoffova typologie strategií a jaké strategie rozlišuje?
    110. Na čem je založena Porterova typologie strategií a jaké strategie rozlišuje?
    111. Na čem je založena Kotlerova typologie strategií a jaké strategie rozlišuje?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše