Pedagogika - vypracované otázky
Popis:
1.Základní pojmy pedagogiky
- viz. pedagogický slovníček
- paidagogos - z řečtiny = vzdělaný otrok který pečoval o děti ze zámořných rodin anebo je alespoň doprovázel do školy
2. Pedagogické koncepce (herbatismus, pedocentrismus....)
- prakticismus = lpění na zkušenostech neopřených o znalost teorie
- herbatismus = tradiční pedagogická koncepce (tradiční vyučování)
- J.F. Herbart - vzdělávání má předávat člověku výsledky lidského poznání v systematické podobě
- Vzdělávání se odehrává v organizačně uzpůsobených třídách, učitel především slovními a předváděcími metodami předává žákům vědomosti - úkolem žáka je zapamatovat sivědomosti a kdykoliv je opakovat - přincip učení žáků zde vychází z asocianistické teorie
- systematické a ekonomicky výhodné
- reformní pedagogická koncepce
- John Dewey - pedagogické názory staví především na myšlenkách pragmatismu
- Kritizuji tradiční vzdělávání
- Tvrdí, že škola je pouze jiná forma života společnosti, naživotě společnosti se musejí podílet všichni účastníci
- Učitel se stává poradcem, nejde o to, co si žák pamatuje,jako o to jak umí se svými vědomostmi a dovednostmi naložit, upouští se od encyklopedismu, systematičnosti, důraz se klade na vědomosti a dovednosti potřebné pro život
Klíčová slova:
pedagogika
struktura
výchova
metodologie
vzdělávání
institucionalizace
komunikace
politika
Obsah:
- 1.Základní pojmy pedagogiky
2. Pedagogické koncepce (herbatismus, pedocentrismus....)
3. Pedagogická teorie a teorie pedagogiky
4.Struktura pedagogiky a systém pedagogických věd
5. Postavení pedagogiky ve vztahu k jiným vědám
6. Metodologie pedagogiky a metody pedagogických výzkumů
7. Výchova a společnost, současné pedagogické myšlení
8. Výchova a utváření člověka
...
...
...
23. České dokumenty o vzdělávání
24. Výchova a pedagogika ve starém Řecku
25. Výchova a pedagogika ve starém Římě
26.Středověká výchova a pedagogika
27. Výchova a pedagogika v období renesance a humanismu
28. Jan Amos Komenský
29. J.F.Herbart a herbatismus
30. Výchova a pedagogika 20.století
ANDRAGOGIKA
1. Základní adragogické pojmy
2. Vztah výchova : vzdělávání
3. Antropogenetický proces od sebepoznání k sebepřekračování
...
...
...
14. Historie pojmu andragogika. Utváření andragogiky prolínáním tří cest
15. Pojetí integrální andragogiky
16. Andragogika jako věda empiricko-teoretická a jako věda prakticko normativní
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.