Popis:
1. Základní funkce a prvky moderního personálního řízení
vytváření dynamického souladu mezi počtem a strukturou pracovních úkolů a jimi tvořených pracovních míst, tak aby v každém okamžiku pracovního místa v maximální míře odpovídaly pracovní schopnosti pracovníka, to znamená „ usilovat o zařazování správného člověka na správné místo a aby vyl neustále schopen připravit se a přizpůsobit měnícím se požadavkům.
optimální využívání pracovních sil v organizaci (kvalifikace, a fond pracovní doby)
formování týmů, efektivního stylu vedení lidí a zdravých mezilidských vztahů v organizaci
personální a sociální rozvoj pracovníků, tedy rozvoj jejich pracovních schopností, osobnosti, sociálních vlastností, vnitřního uspokojení z práce, apod.
dodržování všech zákonů v oblasti práce, zaměstnávání lidí a lidských práv a vytváření dobré zaměstnavatelské pověsti
hlavní úkoly: - lepší kvalita pracovního života
produktivita práce
spokojenost pracovníků
rozvoj pracovníků
připravenost na změny
2. Vazby mezi celkovou podnikovou strategií a personální politikou a řízením
strategie se týká dlouhodobých obecných a komplexně pojatých cílů v oblasti pracovních sil a zdrojů, pokrytí této potřeby i v oblasti využívání pracovních sil, hospodaření s nimi. Součástí jsou představy o metodách, jak těchto cílů dosáhnout
personální politika může být chápana dvojím způsobem:
jako systém relativně stabilních zásad při rozhodováních přímo nebo nepřímo se dotýkajících oblasti práce a lidského činitele
soubor opatření, jimiž se subjekt personální politiky snaží ovlivňovat oblast práce a lidského činitele a usměrňovat chování a jednání lidí tak, aby přispívalo k efektivnímu plnění úkolů a záměrů
musí existovat cíl, představa, strategie, záměr z něhož formulace personální politiky vychází. Dobře zformulovaná stabilní a srozumitelná a přijatelná politika má zásadní význam pro úspěšnost a dlouhodobou existenci organizace. Prvořadý úkol je nejen formulovat, ale soustavně i seznamovat s jejími zásadami všechny pracovníky organizace a respektovat jejich zájmy a připomínky
strategické řízení lidských zdrojů je praktickým vyústěním personální strategie organizace. Je to konkrétní aktivita , úsilí směřující k dosažení cílů obsažených v personální strategii. Strategické řízení se musí důkladně zabývat nejen vnitřními, ale i vnějšími podmínkami.Ty určují mantinely, v nichž se strategické úvahy mohou pohybovat.
úkoly řízení lidských zdrojů a činnosti směřující k jejich plnění jsou záležitostí nejen personálních útvarů, ale také nedělitelnou součástí práce všech vedoucích pracovníků bez ohledu na jejich postavení.
je důležité, aby si všichni vedoucí i osoby připravující se na tuto pracovní pozici osvojili nezbytné znalosti a dovednosti potřebné pro plnění úkolů personální práce
Klíčová slova:
pracovní výkonnost
motivace
adaptace
strategie
podniková kultura
delegování úkolů
Obsah:
- 1. Základní funkce a prvky moderního personálního řízení
2. Vazby mezi celkovou podnikovou strategií a personální politikou a řízením
3. Proces vyhledávání a výběru zaměstnanců
4. Přijímání a efektivní adaptace zaměstnanců
5. Mechanizmus pracovní výkonnosti – ovlivňující faktory
6. Podstata a hlavní faktory pracovní motivace
7. Role moderního vedoucího – styly vedení lidí a iniciace pracovních kolektivů
8. „Styl řízení-vedení“
9. Zásady účinného řízení porad a delegování úkolů
10. Funkce a metody hodnocení zaměstnanců a plánování procesního růstu
11. Faktory podnikové kultury a její vliv na klima v organizaci