Popis:
1.Vymezení pojmu podnikání, Historický vývoj podnikání, vývoj teorie podnikání, typologie definic podnikání.
1.1. Podnikání
Cílevědomá činnost podnikatele za účelem vytvářet něčeho navíc(přidaná hodnota) pro zákazníka a pro sebe, aby se dále mohlo používat zdrojů pro další podnikání.Podstatou je samo podnikání, cyklický proces a jeho reprodukce.
Právní-podnikání je soustavná činnost prováděná podnikatelem samostatně, pod vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku
1.2. Historický vývoj podnikání
Základem drobného podnikání jsou řemesla, která nahradila uzavřenou výrobu v rámci rodinného hospodářství. Postupný rozvoj řemesel byl doprovázen organizováním řemesel a živností do cechů. V 17. století dochází k výraznému upevnění postavení řemesel, zvýšení poptávky, cechy se zpočátku k novým technickým podmínkách stavěly odmítavě a to hlavně z obavy rostoucí konkurence, postupně však i ony začaly nové poznatky a vynálezy využívat ve svůj prospěch. V 18. století nastává útlum řemesel. Zásadní přelom v organizování výroby. Na přelomu 18. a 19. století- nový, tovární způsob výroby, kde vedle individualizované a zakázkové produkce vznikla hromadná a velkosériová výroba.
80. léta 19 století se začal pěstovat a přednášet samostatný studijní obor podnikání.
Za zakladatele studia je považován Cantillon.V meziválečném období došlo k rozvoji tržní ekonomiky a růstu počtu podnikatelských subjektů. V roce 1859 vznikl Živnostenský řád jako soubor zásad a pravidel, kterými se mělo v Rakousku-Uhersku řídit podnikání ve výrobní sféře. Pro sféru obchodního podnikání byl vydán v roce 1862 Obchodní zákoník.
Po skončení 2. světové války-postupný rozvoj Československého hospodářství formou socializace soukromých podniků. Dnes- podnikání velmi rychle rostoucí oblastí jak ve výzkumu, tak ve vzdělávání.
Klíčová slova:
podnikání
typologie
přístup
majetek
kapitál
ocenění
komunikace
bonita
charakteristika
Obsah:
- 1.Vymezení pojmu podnikání, Historický vývoj podnikání, vývoj teorie podnikání, typologie definic podnikání.
1.1. Podnikání
1.2. Historický vývoj podnikání
1.3. Vývoj teorie podnikání
1.4.Typologie definic podnikání
2. Business -obsah pojmu, definice, základní charakteristika. Význam podnikání pro ekonomický, sociální a osobní rozvoj
2.1 Business
2.2. Charakteristika businessu a jeho kořeny
2.4. Business a sociální odpovědnost
2.5. Význam podnikání pro sociální rozvoj:
2.6. Úloha podnikání v osobním rozvoji
...
...
...
30. Rozhodnutí o ukončení procesu podnikání, formy ukončení procesu podnikání, (likvidace, insolvenční zákon)
30.1. Rozhodnutí o ukončení procesu podnikání
30.3. Sanace
30.3. Formy ukončení podnikání ( likvidace, insolvenční zákon)
31.Definice malého a středního podnikání - kvantitativní a kvalitativní vymezení MSP
31.1. Definice malého a středního podnikání
...
...
...
39. Podpora malého a středního podnikání v České republice (legislativní rámec podpory), možnosti využívání zdrojů z fondů EU malými a středními podnikateli.
39.1. Ekonomický a sociální přínos malých a středních podniků je charakterizován schopnostmi:
39.2. Cíle politiky státu
39.3. Hlavní nástroje podpory MSP v oblasti přístupu ke kapitálu.
39.4. Systém podpory MSP- legislativní podmínky
39.5. Podpora MSP - Strukturální fondy a Kohezní fond