Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Profesní vzdělávání dospělých + Teorie celoživotního učení - Otázky ke zkoušce

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
10 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
4675
Poslední úprava
01.12.2014
Zobrazeno
2 128 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Metodologické základy vzdělávání dosplěých

Vzhledem k mnohovrstennosti dalšího vzdělávání dospělých se utváří budoucí věda o výchově a vzdělávání dospělých na interdisciplinárních a multidisciplinárních základech, využívajíc vedle přístupů filosofických, obecně pedagogických a andragogických, též přístupů psychologických, sciologických, ekonomických, politických, manažerských, bilologických, právních a etických.

Jde především o rozvíjení a uplatňování systémového přístupu v rovině:
- empiricko-analytické
- logicko-teoretické
- komplexní

Empiricko-analytický přístup - zabývá se jednotlivými proměnnými ve vzdělávacím procesu (determinující, determinované a středně proměnné).
Logicko-teoretický přístup - sleduje uplatnění komponent v systému z hediska jeho struktury, funkcí a procesů.
Komplexní přístup - umožňuje ucelený přístup ke vzdělání dospělých v jeho nejrůznějších formách a projevech.

Uplatnění systémového a zároveň vývojového a srovnávacího přístupu umožňuje analyzovat jednotlivé komponenty systému vzdělávání dospělých i jejich vzájemné vztahy, zkoumat cíle, obsah, prostředky, metody, formy…

Snaha o vytvoření společnosti učení, znalostí, inspirativních myšlenkových proudů.
Promítá se do oblasti teorie managamentu, HR managamentu, celoživ. Učení, profesního vzdělávaní dospělých, řízení lidských zdrojů aj.

Klíčová slova:

zaměstnanci

vzdělávání

učivo

rozvoj

manažment

workshop

simulace

brainstorming



Obsah:
  • 1. Metodologické základy vzdělávání dosplěých
    2. Zvláštnosti vzdělávání zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců v organizacích
    3. Procesní model vzdělávání dospělých
    4. Cíle vzdělávání zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců, vztah vzdělávání a cílů organizace
    5. Funkce vzdělávání zaměstnanců
    6. Pravidla, principy a požadované efekty vzdělávání zaměstnanců
    7. Analýza vzdělávacích potřeb, používané techniky
    8. Trendy v identifikaci potenciálu zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců
    9. Identifikace kompetencí
    10. Sebereflexe a sebehodnocení zaměstnanců
    11. Seberozvoj zaměstnanců
    12. Podmínky rozvoje potenciálu zaměstnanců
    13. Strategie PVD
    14. Charakteristika způsobilosti vzdělalavatele dospělých v roli lektora, facilitátora, instruktora, konzultanta, kouče, moderátora, mentora, trenéra či tutora
    15. Třídění metod PVD
    16. Metody přímého a nepřímého poznávání relality
    17. Metody aktivního osvojování a rozvíjení poznaného
    18. Metody vzdělávání zaměstnanců na pracovišti
    19. Metody vzdělávání zaměstnanců mimo pracoviště
    20. Metody rozvíjení tvořivosti zaměstnanců
    21. Třídění forem PVD, jejich charakteristika
    22. Využití didaktických forem v učebním procesu
    23. Didaktické pomůcky
    24. Prostředky didaktické techniky
    25. Moderní vyučovací technologie
    26. Obsah vzdělávání dospělých
    27. Vlastnosti učiva
    28. Využitelnost a využití učiva
    29. Důvody rozvoje znalostí v organizaci
    30. Podmínky úspěšného rozvíjení znalostí v organizacích
    31. Vztah firemní kultury v PVD
    32. Význam rozvíjení emoční inteligence v organizacích
    33. Strategie řešení problémů
    34. Moderní způsoby rozvíjení kreativního myšlení
    35. Projekt a plán rozvoje
    36. Nákladová efektivnost profesního vzdělávání
    37. Strategický přístup k profesnímu vzdělávání
    38. Plánování profesního vzdělávání a rozvoje
    39. Strategie učící se organizace
    40. Hodnocení firemního vzdělávání
    41. Virtuální vzdělávání
    42. Distanční vzdělávání
    43. Manažerské vzdělávání, charakteristika, trendy rozvoje
    44. Náležitosti projektu vzdělávací akce
    45. Analýza vybrané metody rozovje zaměstnance, příp.vedoucího zaměstanace, při výkonu práce (intruktáž, koučink, mnetoring, counselling, asistování, pověření úkolem, rotace práce, pracovní porada)
    46. Analýza vybrané metody profesního vzdělávání (přednáška, demonstrace, případová studie, workshop, brainstorming, simulace, hraní rolí, rozvojová střediska, outdoor training)
    47. Analýza vybrané metody manažerského vzdělvání (rotace funkcí, externí či interní profesní vzdělávání, účast na práci projektových týmů, vzdělávání při výkonu práce, koučování, mentoring, zpětná vazba na pracovní výkon, učení se ze zkušeností, akce, konzultace se spolupracovníky, studijní skupiny, manažerské hry a simulace, semináře se zpětnou vazbou, teambuilding)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše