Psychologie lidské komunikace - vypracované otázky
Popis:
1. Komunikace v systému sociální interakce. Různé přístupy ke komunikaci
-komunikací se zabývá filozofie, antropologie, lingvistika, sociologie
-psychologie lidské komunikace je integrující psychologický obor, čerpající z poznatků a vycházející ze speciálních psychologických disciplín
-existují dva směry: a) psychoterapeutický
b) kognitivní psychologie
-komunikace má dvě stránky: a) obsahovou
b) vztahovou
-komunikace v systému sociální interakce - srdcem sociální interakce je sociální komunikace
-komunikace nejen vztah odráží (vypovídá o tom, jaký je), ale i vztah utváří (určuje, jaký bude)
Klíčová slova:
komunikace
interakce
struktura
proces
psychologie
příkazy
kontrola
instrukce
Obsah:
- 1. Komunikace v systému sociální interakce. Různé přístupy ke komunikaci
2. Sociální komunikace - charakteristika, podstata, cíle, funkce, význam
3. Struktura a proces komunikace
4. Složky komunikace. Verbální složka komunikace. Syntax, sémantika, pragmatika
5. Psychologie řeči a jazyka. Vnitřní řeč. Jazyk a pohlaví (maskulinní a femininní znaky v řeči)
6. Nonverbální složka komunikace
7. Činnostní složka komunikace. Specifické formy komunikace: metakomunikace, řečový registr, extrasenzorická komunikace.
8. Distanční komunikace
9. Druhy komunikace
10. Oblasti komunikace (komunikace s dětmi, s dospívajícími, se staršími lidmi)
11. Struktura kompetence komunikovat (obecné vymezení pojmu kompetence, složky kompetence, základní komunikační dovednosti a jejich stručná analýza)
12. Typy komunikujících
13. Komunikační kontexty (situace) - motivy - styly - klima
14. Poruchy komunikace - komunikační manévrování
15. Poruchy komunikace - komunikace ve stresu
16. Poruchy komunikace související s duševní poruchou osobnosti a s poruchami myšlení
17. Zdravá (efektivní, funkční) komunikace
18. Asertivní komunikace
19. Komunikace z pohledu transakční analýzy
20. Komunikace v řízení lidí
21. Základní chyby v profesní komunikaci
22. Rozhovor, druhy rozhovoru, vedení rozhovoru
23. Příkazy, instrukce, kontrola
24. Jednání a vyjednávání
25. Vedení porad
26. Sebeprezentace
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.