Řízení a organizace výroby - testové okruhy
Popis:
Životní cyklus výrobku
1.Fáze - zavedení
• Nový výrobek se postupně rozšiřuje na vytypované trhy. Jelikož se jedná o novou koncepci výrobku, konkurence je stále slabá a firma obchoduje pouze s malým počtem odlišných modelů.
• Zisk zákazníků pro produkt a vytvoření trhu.
2.Fáze - růst
• V této fázi výrobek rychle proniká na trh, výrazně roste jeho objem prodeje, má tedy velmi pozitivní výhlídky na vysoké zisky. Zájem o výrobek se zvyšuje, objevuje se už dostatečně velká skupina stálých spotřebitelů.
• Posílení opakovaných nákupů a vytvoření silné pozice vůči konkurenci.
3.Fáze - zralost
• V této fázi se růst prodeje zpomaluje. Spotřebitelé výrobek nebo službu již dobře znají. Tento výrobek se stal součástí běžných nákupů a návštěv služeb. Poptávka po výrobku je v této fázi největší. Konkurence se rozmáhá.
• Udržování dobrých vztahů s loajálními zákazníky,modifikace stávajících nabídek a vytváření nabídek nových.
4.Fáze - úpadek
• Poptávka se snižuje v důsledku změn, ke kterým na trhu dochází. Tato fáze se objevuje skoro u všech výrobků.
• Snaha o udržení toho nejlepšího ze současné nabídky.
Klíčová slova:
životní cyklus
výrobek
modifikace cyklu
výrobní systém
kontrola kvality
zdokonalování výroby
Obsah:
- Životní cyklus výrobku
Modifikace životního cyklu
Kvalita ve výrobě
Nástroje řízení kvality
Ishikawův diagram příčin a následků
Prvky výrobního systému
Provoz dílny
Uspořádání pracoviště
Předmětové uspořádání pracovišť
Formy organizace výrobního procesu
Výroba
Vstupy do výroby
Metody používané při standardizaci
Fáze
STANDARDIZACE VE VZTAHU K TYPU VÝROBY
Normativní základna
Kapacitní normy
Výpočet výrobní kapacity
Zásoby
Vizuální management
Vizuální management ve firmách
Vizuální teritorium
Pracovní síla
Organizace práce
ORGANIZACE A OBSLUHA PRACOVIŠŤ
PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ
TECHNOLOGICKÁ DISPOZICE
Základní členění nákladů
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.