Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Státní závěrečná zkouška z Managementu

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
12 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
7156
Poslední úprava
21.12.2015
Zobrazeno
1 407 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Management. Povaha práce a role manažera. Požadavky na manažera v moderním podnikání.

Management

Podstatou managementu je usměrňování lidské činnosti, tak aby byla prováděná účelně a efektivně.

Pojem management můžeme chápat v trojím významu:
• soubor specifických aktivit
• činnosti, které slouží dosažení vytyčených cílů;
• manažerské činnosti jsou spojeny s rizikem a jejich smyslem je realizovat změny, aby bylo dosaženo žádoucích efektů (hodnot);
• a patří ně např. rozhodování, plánování, organizování, řízení LZ, kontrola …
• skupinu řídících pracovníků - management nejsou pouze činnosti (funkce), ale také označení pro skupinu lidí, kteří tyto funkce vykonávají. (profesionálové v určitém oboru např. finanční, personální, informační, výrobní management …)
• vědní disciplínu - tedy jako teorie řízení, ty vychází z mnoha vědních oborů např. psychologie, ekonomika, statistika, matematika, právo …

Rozdělení managementu dle úrovně řízení:
• základní úroveň (low)
• střední management (middle) - např. vedoucí různých útvarů -prodeje, nákupu, personalistiky
• vrcholový management (top) - strategická povaha řízení, vytváření koncepcí … např. GŘ, ředitelé společností, statutární zástupci apod.

Řízení probíhá ve směru:
• vertikálním - ↕ v celé organizační struktuře, na různých stupních řízení
• horizontálním - na stejném stupni řízení - spojení útvarů nebo pracovníků ve firmě prostřednictvím plánování, implementace, organizování a kontroly… Předpokladem je efektivní komunikace.

Klíčová slova:

management

diverzita

motivace

vzdělání

pracovní výkon



Obsah:
  • 1. Management. Povaha práce a role manažera. Požadavky na manažera v moderním podnikání.
    2. Struktura a obsah základních manažerských funkcí. Maticová struktura manažerských funkcí. Systémové pojetí, základní pojmy a přístupy.
    3. Projektový management. Procesní management. Rozvoj lidských zdrojů v andragogickém kontextu. Složky rozvoje lidských zdrojů. Rozvoj kariéry.
    4. Management diverzity v organizaci. Vymezení pojmu diverzity management. Diverzity management jako strategická změna ovlivňující personální práci a sociální politiku v organizaci.
    5. Strategický management změn. Inovace a změny. Rozsah a procesy změn. Kritické a krizové změny.
    6. Řízení změny z hlediska strategie organizace a personální strategie. Připravenost organizace na změnu z hlediska lidských zdrojů. Projektové řízení změny.
    7. Metody motivace a stimulace zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců v podmínkách změn. Rozvoj způsobilostí zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců v podmínkách změn.
    8. Chování v organizaci. Organizační chování jako vědní obor. Předmět a cíl. Teoretická východiska. Základní organizační modely.
    9. Rozvoj organizace. Sociální politika organizace. Rozvojové programy v organizaci.
    10. Jednotlivec v organizaci z hlediska organizačního chování. Motivace jednotlivce. Hodnoty a postoje.
    ...
    ...
    ...
    16. Vývoj přístupů k podnikovému vzdělávání. Vznik podnikového vzdělávání. Úkoly a cíle podnikového vzdělávání na počátku 21.století.
    17. Identifikace vzdělávacích potřeb v organizaci. Východiska identifikace potřeb vzdělávání strategický přístup. Cyklus vzdělávání a rozvoje pracovníků.
    18. Projektování vzdělávacích programů. Možné přístupy. Stanovení cílů vzdělávacích programů. Nejčastější postupy používané v ČR.
    19. Organizační rámec vzdělávání. Výběr dodavatelů vzdělávacích služeb. Dokumentace vedená v souvislosti s realizací vzdělávání.
    20. Realizace vzdělávání ve firmě: formy a metody vzdělávání používané v podnikovém vzdělávání. Knowledge management.
    21. Charakteristika moderních metod vzdělávání. Výhody a nevýhody moderních metod.
    22. Význam a role koučingu pro rozvoj lidských zdrojů.
    23. Moderní vzdělávací technologie a jejich využití ve firemním vzdělávání (e-learning, interaktivní tabule a jiné).
    24. Interní lektoři v podnikovém vzdělávání. Úloha interních trenérů v podnikovém vzdělávání. Pozice interního lektora-trenéra. Příprava interních trenérů.
    25. Hodnocení efektivity vzdělávání. Zásady a přístupy hodnocení.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše