Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Ústavní právo ČR (speciální část)

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4945
Poslední úprava
02.02.2015
Zobrazeno
833 x
Autor:
petr.rajnoha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
4) Vysvětlete rozdíly mezi zákonným opatřením Senátu a běžným zákonem.
Senát může sám přijímat zákonná opatření, vyhlašována stejným způsobem jako zákona. Zákonná opatření se ve smyslu čl. 33 Ústavy přijímají za podmínek, že dojde k rozpuštění Poslanecké sněmovny, ve věcech, které nesnesou odkladu a vyžadovaly by jinak přijetí zákona, a vláda navrhne jeho přijetí. K platnosti zákonného opatření se vyžaduje dodatečný souhlas Poslanecké sněmovny. Zákonné opatření je vyloučeno ve věcech Ústavy, státního rozpočtu, státního závěrečného účtu, volebního zákona a mezinárodních smluv podle čl. 10 Ústavy.
Zákon je obecně závazný právní předpis přijatý zákonodárným sborem (parlamentem). Pokud jde o právní sílu, jsou zákony nadřazeny podzákonným předpisům (vyhláškám a nařízením), avšak podřízen Ústavě a ústavním zákonům a jim naroveň postaveným mezinárodním smlouvám.

Klíčová slova:

ústavní právo

mezinárodní smlouvy

nařízení

směrnice

vyhlášky



Obsah:
  • 4) Vysvětlete rozdíly mezi zákonným opatřením Senátu a běžným zákonem.
    5) Důsledky rozporu mezinárodní smlouvy dle čl. 10a Ústavy a ústavního zákona před ratifikací této smlouvy a po její ratifikaci. 344
    6) Hlavní změny v právu EU založené Lisabonskou smlouvou
    7) Vysvětlete hlavní rozdíly mezi „nařízením“ a „směrnicí“ práva EU
    8) Porovnejte ústavní zakotvení nařízení vlády a právních předpisů ministerstev
    9) Porovnejte obecně závazné vyhlášky obcí/krajů a nařízení obcí/krajů.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše