Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Výklad termínů ke zkoušce z Managementu

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
11039
Poslední úprava
07.11.2017
Zobrazeno
363 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
audit >> funkce
systematický, nezávislý a dokumentovaný proces pro objektivní získání a vyhodnocování důkazu (důkaz z auditu)
týkajících se informací o ekonomických činnostech a událostech, s cílem zjistit míru souladu mezi těmito informacemi a stanovenými kritérii a sdělit výsledky zainteresovaným zájemcům.

audit >> typické činnosti
zahájení auditu: jmenování vedoucího; stanovení cílů, předmětu a kritérií; určení pravidelnosti; výběr týmu
přezkoumání dokumentů: přezkoumání a určení její dostatečnosti s ohledem na kritéria auditu
příprava činnosti při auditu na místě: příprava plánu, práce týmu a dokumentů
provádění auditu na místě: úvodní a závěrečné jednání, komunikace, shromažďování a ověřování informací, závěr
příprava, schválení a distribuce zprávy z auditu: přidělení práce týmu
dokončení auditu >> povolení následného auditu

audit >> druhy
Interní audity,provádí pro interní účely sama organizace nebo jsou vedeny z jejího pověření; tyto audity mohou být základem pro vlastní prohlášení organizace o shodě
Externí audity: prováděné druhou stranou: strany, které mají zájem na organizacích (zákazníci a jimi pověření..).
Audity prováděné třetí stranou provádějí externí nezávislé organizace. Tyto organizace provádějí certifikaci nebo registrací shody s požadavky, například s požadavky ISO 9001 a ISO 14001:1996.
Kombinovaným auditem" se nazývá společné auditování SMJ a systému environmentálního managementu.
Společným audit - pokud dvě nebo více auditujících organizací spolupracují na auditu jedné auditované organizace

benchmarking: Smyslem je zjištění pozice vlastní společnosti na trhu a její zlepšení na základě srovnání a učení s konkurencí a s důrazem na využití vlastních předností a potlačení vlastních nedostatků.
benchmarkingu >>postup
Zjištění pozice společnosti na trhu, poznání činností firmy a zjištění slabin a předností společnosti
Zjištění pozice konkurence na trhu a také zjištění, jakými způsoby si zajišťuje svůj podíl na konkrétním trhu
zjištění slabin a předností konkurentů a jejich kvantifikace.
Definice faktorů úspěchu a to na základě zjištěných informací
přebírání definovaných faktorů a zjištěných předností konkurence (napodobení či modifikace)
Pokus o získání převahy nad konkurenty a využití znalostí a předností společnosti.
Opakovat tyto kroky tak často, jak to bude možné a nutné.

brainstorming: Metoda „vyhledávání nápadů“ se využívá ke zjišťování možných řešení problémů a potenciálních možností zlepšování jakosti.
brainstormingu >> postup
Fáze tvorby -odborný koordinátor stručně vysvětlí pravidla Brainstormingu a účel jednání, členové týmu vytvoří soupis nápadů >> co největší množství
kde je to možné, členové týmu rozpracovávají nápady ostatních, v této fázi nejsou nápady kritizovány ani diskutovány, nápady se zaznamenávají tak, aby je všichni členové týmu mohli mít k dispozici, tento proces pokračuje, až již nevznikají další nápady, všechny nápady se přezkoumávají s cílem jejich objasnění.
Fáze objasňování - tým přezkoumává soupis nápadů, aby se ujistil, že každý pochopil všechny tyto nápady (hodnocení)

Klíčová slova:

audit

Paretův diagram

procesní přístup

neshodné produkty

vývojový diagram

síťový diagram



Obsah:
  • audit >> funkce
    audit >> typické činnosti
    audit >> druhy
    benchmarkingu >>postup
    brainstormingu >> postup
    cíle jakosti
    dokumentace systému jakosti >> 3 vrstvy
    dokument a záznam z pohledu ISO 9000
    fyzický výrobek a službu, uveďte základní rozdíly
    FMECA >>údaje
    histogramu relativních četností a uveďte k čemu slouží
    managementu jakosti >> zásady
    management jakosti >> co zahrnuje
    Jakou funkci plní představitel managementu pro jakost
    Operativní charakteristika:
    Paretův diagram
    procesní přístup
    příručka jakosti >>charakteristika
    požadavky na osobní vlastnosti auditora
    QFD
    rozdíl mezi neshodou a vadou
    rozdíl mezi preventivním opatřením a opatřením k nápravě
    rozdíl mezi FMEA a FMECA
    riziko dodavatele a odběratele při statistické přejímce
    regulační diagram a k čemu slouží
    řízení neshodného produktu.
    síťový diagram
    síťové grafy a metody síťové analýzy >> účel
    vývojového diagramu
    znaky jakosti >> charakteristika
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše