Popis:
1.1) Kdy začala etapa moderního řízení jakosti?
K rozšíření kontroly jakosti došlo během válečné výroby a po 2. světové válce se prosadilo i v civilním sektoru.
1.2) Jmenujte zakladatele moderní koncepce řízení jakosti.
Američané Shewhart, Feigenbaum, Juran, Deming. * Zjištění že předcházet vadám je levnější a méně pracné než vyrábět zmetky a pak je třídit. Jakost výrobku tvoří každá činnost která, se ho dotýká a to nejen ve výrobě.
1.3) Popište komplexní řízení jakosti.
V USA a Evropě od 80. let. Dá se charakterizovat jako systém, zaměřený převážně na to, aby vyrobené součásti, díly, výrobky odpovídaly stanoveným specifikacím při minimálních ztrátách zmetky a reklamacemi. Specializovaný útvar řízení jakosti a silná specializovaná technická kontrola. Hlavní cíl je bezvadné dodržení specifikace, řízení jakosti přisuzuje jako specializovanou funkci útvaru řízení jakosti. Evropa se více zaměřila na organizační a technické opatření a systémy na dodržování předepsaných parametrů, „objektivní kontrola“.
1.4) Charakterizujte celopodnikové zabezpečování jakosti. CWQC
V Japonsku. Zaměřuje se nejen na výrobky a služby, ale i na všechny činnosti související s j nimi. Na neustálém zvyšování jakosti se podílí každý pracovník podniku. Nevytváří útvary řízení jakosti, funkci zabezpečení jakosti decentralizují na všechny pracovníky v podniku. Změna žebříčku hodnot oproti Západu. Na první místo klade spokojenost zaměstnanců, na druhém místě spokojenost vnějších partnerů (zákazníci, subdodavatelé), třetí místo zájem majitelů podniku, zisk. CWQC = Company Wide Quality Control
Klíčová slova:
náhodné procesy
zdokonalování jakosti
regulace výroby
kontrola jakosti
technická diagnostika
rozpoznávání
Obsah:
- 1 ÚVOD
1.1) Kdy začala etapa moderního řízení jakosti?
1.2) Jmenujte zakladatele moderní koncepce řízení jakosti.
1.3) Popište komplexní řízení jakosti.
1.4) Charakterizujte celopodnikové zabezpečování jakosti. CWQC
1.5) Charakterizujte národní politiku podpory jakosti v ČR.
1.6) Které složky a organizace realizují Národní politiku jakosti ( NPJ ) v ČR?
2 ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKY NÁHODNÝCH PROCESŮ
2.1) Nakreslete graf hustoty ppst rozdělení naměřených hodnot, jestliže tyto hodnoty jste získali při opakovaném měření, zatíženém pouze náhodnými vlivy.
2.2) Nakreslete graf hustoty ppst rozdělení náhodných chyb.
2.3) Jak určíte koeficient šikmosti a k čemu slouží?
2.4) Jak určíte koeficient špičatosti a k čemu slouží?
2.5) Kdy se používá binomické rozdělení?
2.6) Kdy se používá hypergeometrické rozdělení?
2.7) Kdy se používá exponenciální rozdělení?
2.8) Obal se poškodí s ppst π = 0,23. Jaká je ppst, že se obal nepoškodí, jaká je střední hodnota poškození a jeho rozptyl?
3 NÁSTROJE PRO ŘÍZENÍ A ZDOKONALOVÁNÍ JAKOSTI
3.1) Jmenujte sedm základních nástrojů řízení jakosti. (str. 37)
3.2) Naznačte symboliku pro tvorbu postupových diagramů. (str. 42)
3.3) Co představují v tabulkách doporučené symboly -, O , * ? (str. 41)
3.4) Co představují v tabulkách doporučené symboly x, . , - ? (str. 41)
3.5) Vysvětlete pojem brainstorming. (str. 46)
3.6) Objasněte princip Paterovy analýzy. (str. 50-51)
3.7) Kde se používá Lorencova kumulační křivka? (str. 51)
3.8) Jak se počítá šířka intervalů (třídy)? (str. 53)
3.9) Jak se vypočítává počet intervalů (tříd)? (str. 53)
x3.10) Budou histogramy zcela shodné, je-li proveden výpočet a) ze skutečných hodnot zařazených v jednotlivých třídách nebo b) z třídního znaku dané třídy a příslušné četnosti?
3.11) Jaké jsou nejčastěji užívané typy histogramů? (str. 54-56)
3.12) Co vyjadřuje korelační koeficient a jak se určí? (str. 57-59)
4 STATISTICKÁ REGULACE VÝROBY
4.1) Jaké jsou etapy statistické regulace? (str. 67)
4.2) Vysvětlete princip statistické regulace pomocí regulačního diagramu. (str. 60-62)
4.3) Co je riziko zbytečného signálu? (str. 64)
4.4) Co je riziko chybějícího signálu? (str. 64)
4.5) Charakterizujte typy regulačních diagramů. (str. 69-76)
4.6) Popište vztah mezi centrální přímkou a mezemi u Shewhartových diagramů. (str. 69-70)
4.7) Vysvětlete pojmy pro přejímací regulační diagramy. (str. 76)
4.8) Popište vztah mezi centrální přímkou a mezemi u regulačních diagramů s výstražnými mezemi. (str. 75)
4.9) Ukazatele určující kvalitu výrobního procesu a jejich mezní vztahy. (str. 77, 79-81)
5 STATISTICKÁ PŘEJÍMACÍ KONTROLA JAKOSTI
5.1) Nakreslete a popište graf operativní charakteristiky. (str. 84-86)
5.2) Vysvětlete pojem přejímací plán. (str. 83)
5.3) Jaké je rozdělení hustoty pravděpodobnosti při přejímce měřením? (str. 89, 63, 19)
5.4) Jaké je rozdělení hustoty pravděpodobnosti při přejímce srovnáváním? (str. 89, 63, 28, 32)
5.5) Vysvětlete rozdíl mezi přejímkou jedním a dvojím výběrem. (str. 89)
5.6) Vysvětlete rozdíl mezi přejímkou postupnou a několikerým výběrem. (str. 106, 93)
5.7) Jaké jsou 3 základní druhy přejímacích plánů při přejímce měřením? (str. 108)
5.8) Rozdíl mezi "s" a "" plány při přejímce měřením. (str. 108)
5.9) Vysvětlete pojem kombinovaná přejímka. (str. 121)
5.10) Kdy se přechází z normální hodnoty na zpřísněnou? (str.96)
5.11) Kdy se přechází z normální hodnoty na zmírněnou? (str.96)
6 ZÁKLADNÍ POJMY TECHNICKÉ DIAGNOSTIKY
6.1) Objasněte terminologické pojmy diagnostiky. (str. 123-125)
6.2) Vysvětlete diagnostický systém off-line. (str. 126-127)
6.3) Vysvětlete diagnostický systém on-line. (str. 126)
6.4) Pojem diagnostický model a jeho třídění. (str. 128-129)
7 PŘÍZNAKOVÉ METODY ROZPOZNÁVÁNÍ
7.1) Vysvětlete základní pojmy a terminologie o rozpoznávání
7.2) Popište deterministické metody klasifikace
7.3) Popište statistické metody klasifikace
8 PŘEHLED ZÁKLADNÍCH DIAGNOSTICKÝCH METOD
8.1) Popište funkci defektoskopických metod
8.2) Popište vibrodynamické systémy
8.3) Objasněte pojem akustické emise
8.4) Vysvětlete funkci infradiagnostických systémů
9 DIAGNOSTICKÉ EXPERTNÍ SYSTÉMY
9.1) Popište základní programové moduly
9.2) Uveďte základní architekturu expertních systémů
9.3) Vysvětlete způsob sestavování báze znalostí