Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované okruhy k zápočtu - Ubytovací služby

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10418
Poslední úprava
06.06.2017
Zobrazeno
1 106 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vývoj hotelnictví a jeho význam pro cestovní ruch
= hotelnictví vyjadřuje podnik poskytující přechodné ubytování lidem zdržujícím se mimo domov, který nabízí většinou také stravování a občerstvení.
= Touha poznávat nové kraje, neustále zvětšovat své impérium či pouhá snaha
o zajištění obživy pro svoji rodinu, to a mnohé jiné byly důvody, proč lidé již
ve středověku začali cestovat. První zmínky o cestovatelích pocházejí z roku 2000 př. n. l. v Mezopotámii. Prvním vzdělaným cestovatelem, který podnikal své výpravy především za poznáním, byl otec dějepisu, Řek Herodotos. Největší přesuny obyvatel však nastávaly v době olympijských her. V 7. století př. n. l. se při hlavních cestách začaly objevovat hostince. Ve Středověku byly důvody k cestování zejména politicko-náboženské. Městské hostince se dělily na panské, střední a zájezdní. Hostinským se mohl stát každý, kdo složil slib. K rozvoji cestování přispělo objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem v roce 1492 a také vynález knihtisku.

Klíčová slova:

hotelnictví

provozování hotelů

požadavky

front office

ubytování

racionalizace

ubytování



Obsah:
  • 1. Vývoj hotelnictví a jeho význam pro cestovní ruch
    2. Klasifikace a kategorizace ubytovacích zařízení v ČR a v zahraničí; profesní organizace a sdružení:
    3. Zásady spolupráce mezi hoteliéry a cestovními kancelářemi
    4. Způsoby provozování hotelů
    5. Hotelové skupiny a řetězce
    6. Management hotelu - náplně práce řídících pracovníků hotelu. Organizační struktura hotelu
    7. Požadavky kladené na vystupování pracovníků hotelu při jednání s hostem, péče o hosty se specifickými požadavky
    8. Front office I- členění a charakteristika rezervací; přihlášení hosta
    9. Front office I- halové služby, služby recepce, vrátnice, směnárny poskytované během pobytu hosta; odhlášení hosta a vyúčtování s hostem
    10. Housekeeping - charakteristika útvaru, náplň práce jednotlivých pracovníků
    11. Členění a rozsah placených a neplacených služeb hotelu; doplňkové služby
    12. Ubytovací a reklamační řád hotelu, pravidla pro vyřizování stížností
    13. Operativní evidence v ubytovacím úseku hotelu
    14. Tvorba cen v ubytovacím zařízení; kapacitní ukazatele
    15. Kontrolní činnost v ubytovacím úseku
    16. Hotelové systémy - charakteristika nejvyužívanějších HS, možnosti a vhodnost jejich využití podle velikosti a zaměření ubytovacích zařízení
    17. Racionalizace hotelového provozu, novodobé trendy přispívající k rozvoji v oblasti hotelnictví
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše