Popis:
1 Koncepce mezinárodního marketingu, specifika mezinárodního marketingu
Mezinárodní marketing
• Podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích.
• Cílem mezinárodní marketingové strategie je vytvářet maximální hodnotu pro firemní partnery díky optimalizaci firemních zdrojů a vyhledávání podnikatelských příležitostí na mezinárodních trzích.
Specifika mezinárodního marketingu
• sociálně-kulturní odlišnosti
• existence globálních marketingových sítí
• obchodně-politické podmínky
• legislativa, která upravuje podnikání zahraničních subjektů
• problémy při výzkumu zahraničních trhů,
• upřednostňování tuzemských výrobků a výrobců,
• různý stupeň organizovanosti zahraničních trhů, problémy se vstupem do distribučních cest
• nutnost adaptace marketingového mixu
- 4P (pohled firmy): Product, Price, Place, Promotion
- 4C (pohled zákazníka): Consumers wants and needs, Cost to consumers, convenience to consumers, communication
• práce v cizím prostředí a odlišný životní styl
• jazykové bariéry
Klíčová slova:
mezinárodní marketing
výzkum
strategie
zahraniční trhy
výrobková politika
cenová politika
Obsah:
- 1 Koncepce mezinárodního marketingu, specifika mezinárodního marketingu
2 Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza)
3 Mezinárodní marketingový výzkum
4 Strategické plánování a růstové strategie
5 Formy vstupu firem na zahraniční trhy
6 Segmentace mezinárodních trhů a positioning
7 Mezinárodní výrobková politika
8 Mezinárodní značková politika
9 Mezinárodní cenová politika
10 Mezinárodní distribuční politika
11 Mezinárodní komunikační politika