Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované okruhy - Současné trendy ve vývoji studia médií

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
14 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11737
Poslední úprava
12.03.2018
Zobrazeno
1 760 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Postavení studia médií v kontextu společenských a humanitních oborů
Média jsou předmětem zájmu různých oborů:
Literárně historický : McLuhan - do méédií zahrnuje všechny sdělovací prostředky, nejen tisk a rozhlas, ale také knihtisk, písmo, dokonce i hmotné technické vynálezy, jako třeba kolo
Politologický: Prostřednictvím médií, může člověk propagovat svou moc (Chomsky)
Filosofický/sociologický: sociologie hraje v médiích velmi důležitou roli, na její půdě poprvé zaznělo, že by se měla média studovat
Max Weber ve 20. století, žurnalistika tak ovlivňuje politiku, že by se měla studovat jako samostatný obor
McQuail-úvod do teorie masové komunikace - význam a vlív médií stoupá, stejně tak i zájem o studium komunikace. Jejich význam, společenské vztahy, jejich rozvoj…

Klíčová slova:

mediální komunikace

birminghamská škola

odborný zájem

žurnalistika

reprezentace

mediální sdělení



Obsah:
  • 1. Postavení studia médií v kontextu společenských a humanitních oborů
    2. mediální komunikace, masová komunikace, síťová komunikace
    3. Tradice studia médií - srovnání evropské (kontinentální) a anglofonní tradice
    4. Dobový kontext ustanovení a rozvoje tzv. FRANKFURTSKÉ ŠKOLY a její hlavní představitelé a jejich stěžejní díla
    5. Dobový kontext ustavení a rozvoj tzv. TORONTSKÉ ŠKOLY a její hlavní představitelé a jejich stěžejní díla
    6. Birminghamská škola
    7. Vývoj odborného zájmu o média v českém prostředí od počátků do konce první republiky
    8. Vývoj odborného zájmu o média v českém prostředí od druhé světové války do současnosti
    9. mediální produkce a faktory, které ovlivňují její podobu
    10. Základní tematické okruhy mediálních studií II: mediální obsahy a způsoby jejich analýzy
    11. Základní tematické okruhy mediálních studií III: uživatelé médií a mediálních sdělení
    12. Vývoj představ o vlivu masových a síťových médií na jednotlivce a společnost
    13. Kritická politická ekonomie a její představa o chování médií
    14. Přístupy ke kritice masových a síťových médií
    15. Žurnalistika a její role v mediální komunikace
    16. Reklama a její role v mediální komunikaci
    17. Reprezentace a mediální sdělení
    18. Výklad pojmů „medializace“, resp. „mediatizace“
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše