Popis:
KONCEPT JÁDRA MARKETINGU
DEFINICE MARKETINGU
POHLED EKONOMŮ
Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak.
POHLED MARKETINGOVÝCH SCHOLASTIKŮ
(Kotler, Drucker, Levitt)
Zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat.
Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to create a customer.“
Theodore Levitt: „Customer buy a quarter‐inch holes not quarter inches drills.“ - Zákazník nekupuje výrobek, ale jeho užitnou hodnotu (nekupuje vrtáky, ale díry).
POHLED PRAKTIKŮ
(Americká marketingové asociace)
Marketing (MŘ) je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží, služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce a organizací.“
Marketingové řízení = řízení poptávky (negativní - zubní vyšetření, nulová - jazykové kurzy, latentní - bezpečné cigarety, klesající - církev)
Základní kameny marketingového řízení:
‐ ANALÝZA - poznávání trhů a principů jejich fungování, hledání tržních mezer
‐ PLÁNOVÁNÍ - příprava a realizace marketingových strategií a taktických operací
‐ APLIKACE (IMPLEMENTACE)
‐ KONTROLA - kontrola průběhu marketingových aktivit a jejich soulad se situací na trhu
Klíčová slova:
marketing
chování zákazníka
segmentace trhu
marketingová komunikace
marketingový výzkum
Obsah:
- Koncept jádra marketingu
Historické milníky ve vývoji marketingu
VNější marketingové prostředí
Chování zákazníka
Segmentace trhu
Klasické instrumentárium marketingu
Marketingová komunikace
Marketingový výzkum