Popis:
1. DEFINICE MARKETINGU
Definic marketingu existuje celá řada, k nejznámějším a nejvýstižnějším z nich patří následující dvě:
Z hlediska celospolečenského je marketing sociálním a manažerským procesem, jehož pomocí získávají lidé to, co buď potřebují, anebo po čem touží, a to na základě výroby komodit a jejich směny za komodity jiné anebo za peníze (Kotler, 1989).
Podle definice Americké marketingové asociace (AMA) představuje marketing proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací (AMA 1988).
Pokusíme-li se charakterizovat podstatu marketingu co nejjednodušším a nejsrozumitelnějším způsobem, můžeme konstatovat, že marketing slouží ke zjišťování a uspokojování lidských potřeb prostřednictvím směny a s pomocí takových nástrojů jaké představují marketingový výzkum či marketingový mix.
Marketing se ve svém pojetí výrazně odlišuje od pouhého prodeje zboží. Zatímco prodej se snaží přimět zákazníky k nákupu toho zboží, které podnik již vyrobil, marketing usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník požaduje, a to tím, že jeho potřeby a přání zjišťuje a že jim přizpůsobuje jak své produkty, tak také jejich cenu, způsob prodeje, propagaci, design, balení a další faktory.
Klíčová slova:
marketing
marketingový plán
marketingový mix
nákupní chování
cena
propagace
segmentace
Obsah:
- 1. Definice marketingu
4. Podnikatelské koncepce a přístup k zákazníkům
Makromarketing a mikromarketing
6. Zakladní marketingové strategie
7. Marketingový plán
9. Marketingové prostředí podniku - analýza trhu
5. Marketingové mikroprostředí
Marketingový mix
8. Marketingové makroprostředí
10. Analýza portfolia
11. Metoda bcg
11. Ge model
Marketingový informační systém
13. Nákupní chování
14. Segmentace trhu
Produkt
16. Cena
18. Propagace - marketingová komunikace
19. Podpora prodeje
20. Vztahy s veřejností