Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky k bakalářské zkoušce z Ekonomiky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
3 x
Velikost
1,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
5771
Poslední úprava
25.05.2015
Zobrazeno
2 049 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. TRH & ZÁKLADNÍ ELEMENTY TRHU
I. Vznik trhu Člověk odnepaměti vyrábí s využitím výrobních faktorů užitečné statky k uspokojení svých potřeb » specializace na určitou činnost » dělba práce (přirozená, společenská, v pracovních operacích). Dělba práce s sebou přinesla vyšší efektivnost ale též nutnost směny » vzniká trh, jakožto oblast ekonomiky (popř. mechanizmus) kde dochází k výměně činností prostřednictvím směny zboží & služeb.
Kvantitativní směnný poměr mezi jednotlivými druhy zboží = =směnná hodnota, směnná hodnota vyjádřená v penězích = cena.
Trh je systém s decentralizovaným rozhodováním, egoistický a sobecký. Přesto v něm panuje řád - "neviditelná ruka trhu" (Adam Smith) = každý, ač sleduje svůj vlastní zájem, je prospěšný svým chováním celé společnosti.
Podmínky fungování tržního mechanizmu
1)Soukromé vlastnictví
2)Smluvní volnost
3)Volný vstup na trh

II. Typy trhů 1)Dle územní působnosti: Místní trhy se s vývojem dopravz spojily v národní. Světový trh je soubor trhů národních (ty jsou stále autonomní díky ochranářské fci států)
2)Dle počtu zboží: Dílčí trhy = trhy jednotlivých druhů zboží, agregátní trh = trh veškerého zboží v ekonomice
3)Dle předmětu koupě & prodeje: trh peněz, výrobních faktorů, produktů.

III. Tržní subjekty Domácnost - kupuje výrobky a služby k uspokojení svých potřeb
- prodává práci a kapitál (úspory)na trhu výrobních faktorů
Firma - prodává výrobky a služby
- nakupuje výrobní faktory
Stát - ovlivňuje trh, odstraňuje negativní dopady na ekonomiku
- prodávající (státní podniky)
- kupující (vládní zakázky)

Klíčová slova:

elementy trhu

spotřebitel

poptávka

typy firem

trh práce

trh půdy

ekonomika



Obsah:
  • 1. Trh & základní elementy trhu
    2. Chování spotřebitlele & formování poptávky
    3. Produkční analýza náklady firmy, zisk
    4. Chování firmy na dok. konkurenčním trhu, rovnováha dokonalé konkurence
    5. Chování firmy v podmínkách nedokonalé konkurence
    6. Typy firem & jejich cíle
    7. Formování cen vf, teorie rozdělování
    8. Trh práce & trh pudy
    9. Teorie kapitálu y úroku
    10. Úloha vlády v ekonomice (mikroekonomické problémy)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše