Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky k souhrnné zkoušce

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
8437
Poslední úprava
03.08.2016
Zobrazeno
550 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvoj

Podstata podnikání:
- Podnikání znamená „podstoupit něco, dát se do něčeho“
- Podnikání v ekonomice je činnost, kterou uspokojíme cizí potřeby, přičemž se snažíme dosáhnout zisk a tyk uspokojit i potřeby vlastní, je to činnost riskantní v případě úspěchu však přináší značné uspokojení
- Smyslem podniku je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojování cizích potřeb tak, aby i potřeb podnikatele byly uspokojeny
- Podnik je organizace (jako instituce), má organizace (org. strukturu), je organizován

Vztah k bussinesu:
- Podnikání je charakteristický přístup k realizaci bussinesu
- Znakem je jeho hlavní cíl - uspokojování
- Potřeby jiných lidí to se děje tak, že podnikatel vkládá do jeho realizace své vlastní zdroje, přebírá odpovědnost a riziko a pozitivní výsledky, sklízí jako poslední
- Bussines = aktivity jednotlivců nebo skupin, spočívající ve vývoji, produkci, distribuci výrobků nebo služeb potřebných k uspokojování potřeb jiných lidí určitým způsobem

Klíčová slova:

podnikání

podniky

účetnictví

činnost podniku

investice

rozvaha

vývoj obchodu

internacionalizace



Obsah:
  • 1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvoj
    2. Typologie definic podnikání. Historický vývoj poznatků o podnikání. Podnikavost, podnikatel, podnik, podnikavec, podnikatelské prostředí.
    3. Business-podstata, vznik a historický vývoj. Kritéria úspěchu v businessu. Podnikatelská kultura a etika.
    4. podnikatel, jeho charakteristika a funkce. Motivace a dispozice k podnikání. Psychologické faktory úspěchu v podnikání. Pozitivní myšlení.
    5. Úspěch v podnikání. Jeho podstata a determinanty. Teoretické přístupy k úspěchu v podnikání a jejich hodnocení. Řízení podnikatelského úspěchu. Příklad.
    6. Role podnikatele. Delegování podnikatelských rolí. Přechod od malého ke střednímu podnikání.
    7. Podnikatelství - podstata a charakteristiky. Obchodní společnosti a jejich správa. Vztah správa a managementu. Orgány společnosti. Principy ručení u různých druhů vlastnictví podniku
    8. Význam pojmu podnikání - podnikání jako proces, podnikání jako metoda, podnikání jako životní styl. Vztah podnikavosti a podnikání. Podnikavost a její vliv na ekonomický a sociální rozvoj. Podnikavost - podstata, původ a druhy. Profese podnikatele, podnikavý člověk, podnikavá společnost.
    9. Vysvětlete pojem podnikatelská příležitost, podnikatelská výzva a jejich vztah k podnikatelskému úspěchu. Vysvětlete pojem „Okno podnikatelské příležitosti“. Zdroje příležitostí v podnikání. Metody tvůrčího myšlení. Hodnocení příležitostí. Inovační podnikání.
    10. Rozvoj podnikání. Vývojové fáze podnikání. Stádia rozvoje podnikání a jejich charakteristiky. Životní cyklus podnikání.
    11. Cíle podniku, jeho funkce, typologie podniků.
    12. Okolí podniku, podnikatelské prostředí. Strukturalizace a popis podnikatelského prostředí. Megatrendy a trendy ve vývoji podnikatelského prostředí.
    13. Majetková a kapitálová výstavba podniku. Oceňování majetku a podniku.
    14. Náklady podniku, členění nákladů, nákladové funkce. Význam účetnictví, rozpočetnictví, kalkulace a controllingu podniku.
    15. Bod zvratu, jeho využití. Výpočty, grafické znázornění.
    16. Podnikové procesy, podnikové činnosti, plánování. Druhy a členění plánů.
    17. Proces výroby. Výrobní činnost podniku, podstata, řízení výroby, druhy a typy výroby. Výpočet výrobní kapacity, časové fondy.
    18. Proces nákupu - základní funkce, cíle, organizace a řízení procesu nákupu, řízení zásob, logistické činnosti.
    19. Proces prodeje, prodej zboží, nástroje pro řízení odbytu, cena výrobku. Obchodní a marketingová činnost.
    20. Proces financování podniku. Finanční analýza, funkce, zdroje finanční analýzy a uživatelé výsledků finanční analýzy, základní nástroje a ukazatele.
    21. Proces personální. Postavení, cíle, funkce a úkoly útvaru řízení lidských zdrojů.
    22. Investice. Investiční činnost podniku, druhy investic. Metody hodnocení investic. Inovace. Vztah investic a inovací.
    23. Management podniku. Manažerské procesy v podnikání. Základní manažerské funkce.
    24. Ekonomické, právní a sociální aspekty při zahájení procesu podnikání.
    25. Organizace procesu podnikání. Podstata, důvod, cíl organizace. Tvorba organizační struktury. Typy organizačních struktur.
    26. Rizika procesu podnikání. Základní pojmy z oblasti rizika. Druhy rizik. Eliminace rizika. Pojištění procesu podnikání. Risk management - úloha, cíle.
    27. Podstata účetnictví. Rozbor základních účetních výkazů. Rozvaha, výkaz Z/Z, C-F.
    28. Restrukturalizace procesu podnikání, formy restrukturalizace. Sanace, revitalizace, transformace, restrukturalizace, reengineering, outsourcing, atd.
    29. Sdružování podniku. Fúze. Nadnárodní podniky. Globalizace. Internacionalizace podnikových činnosti.
    30. Ukončení podnikání, zrušení a zánik podniku. Formy a postupy ukončení podnikání
    31. Charakterizujte historický vývoj obchodu a trhu, současné vývojové trendy v obchodu, porovnejte situaci v ČR a Evropě, jejich specifika v rámci MO a VO.
    32. Základní funkce a význam obchodu. Definujte a charakterizujte základní obchodní kategorie (prostředníci, zprostředkovatelé, výkon obchodu, právní formy obchodních firem), definice retailingu, obchod jako činnost institucionální pojetí atd. Druhy velkoobchodních a maloobchodních činností.
    33. Strategie OF. Filosofie, vize a poslání OF. Vymezení, zainteresované subjekty, příklady podnikatelských strategií OF. Etapy formulace strategie retailingové firmy - popis a char.
    34. Úloha, rozhodování a cíle marketingu v obchodní firmě, specifika a základní rozdíly uplatnění marketingu v maloobchodní firmě a ve velkoobchodní firmě.
    35. Výzkum trhu obchodní firmy, důvody, smysl, základní charakteristika. Metody výzkumu trhu - cíle, metodika, harmonogram a rozpočet. Charakterizujte např. pojmy - dotazování, dotazník, výběr, metody kladení otázek, druhy otázek. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. Focus group.
    ...
    ...
    ...
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše