Popis:
1. Historické motivy k cestování a s ním související počátky rozvoje infrastruktury služeb (starověk, středověk, novověk ) ?
Hlavní motivy k cestování jsou počátkem rozvoje infrastruktury služeb (doprava, ubytování, průvodci):
Obchod - kupci
Armáda - cesty
Náboženské pouti
Lázeňství - vyšší vrstvy - Baden Baden, Vichy, Azurové pobřeží, Chamonix, St. Mořic, Davos
Starověk
Středomoří kolébka obchodu a poznání:
• Vojenské výpady za účelem zajištění ekonomické prosperity vyspělých společností
• Egypťané - geografická poznání, navigace
• Féničané - mořeplavci - cedry - středomoří- 6.stol. př.n.l. Nová města, obepluli Afriku
• Řekové - plavba, filozofie, literatura, olympiáda
• Řím - rozvoj silnic a doprovodných služeb, první atlasy s popisem stanic, domorodí průvodci prováděli cizím územím vojáky a kupce, filozofie, literatury
Středověk
Náboženské pouti
• křesťanské, muslimské, buddhistické, hinduistické,
• průvodci poutníků, popisy hospiců po cestách,
• popisy místních poměrů
Klíčová slova:
cestování
infrastruktura
hydrogeografické prvky
rajonizace
cestovní ruch
destinační management
Obsah:
- 1. Historické motivy k cestování a s ním související počátky rozvoje infrastruktury služeb (starověk, středověk, novověk ) ?
2. Prvopočátky vzniku destinací a destinačního managementu
3. Co bylo podstatou vzniku první CK. Kdo a proč ji založil.
4. Co je destinace cestovního ruchu a co je destinační management
5. Vysvětli co je genius loci, jeho význam ve vztahu k turistické destinaci - popiš a uveď příklady
6. Co tvoří primární potenciál na straně nabídky? Proveď jeho rozklad ve vztahu k tvorbě produktu destinace.
7. Klimatické prvky a jejich potenciální vliv na podstatu destinace cestovního ruchu
8. Hydrogeografické prvky a jejich potenciální vliv na podstatu destinace cestovního ruchu.
9. Společenské atraktivity cestovního ruchu a možnosti jejich účelového třídění při analýze území destinace.
10. Vysvětlete pojmy sekundární a terciální potenciál cestovního ruchu na straně nabídky
11. Vysvětlete pojem mentální destinace cestovního ruchu, jaké potenciály pro tvorbu nabídky produktů destinace bude hledat destinační management na straně poptávky?
12. Vysvětli pojmy lokalizační a selektivní faktory, které ovlivňují trh cestovního ruchu
13. V čem spatřuješ význam prostorové diferenciace pro cestovní ruch, destinační management a turistickou destinaci
14. Vysvětli pojem clustr.
15. Třístupňový model regionů cestovního ruchu - vysvětli podstatu, funkci a strukturu jednotlivých úrovní
16. Vysvětli přístupy k organizaci turistických oblastí podle německé a anglosaské školy
17. Uveď příklady procesů rajonizace v CR i mimo cestovní ruch, které vedou k utváření organizačních celků na našem území
18. Vysvětli, co znamenají pro destinační management vazby mezi kooperací, komunikací a koordinací.
19. V čem se liší management destinací od podnikového managementu?
20. Faktory, které ovlivňují optimální řízení destinace
21. Popiš multiplikační efekt na příkladu dobře fungující turistické oblasti
22. Tvorba regionálního (destinačního) produktu cestovního ruchu - selektivní a lokalizační proces
23. Popiš metodiku tvorby produktu
24. Co je marketingový informační systém destinace?
25. Popiš metodiku analýzy předpokladů území pro tvorbu turistických produktů.
26. Popiš význam tvorby turistických produktů destinace.
27. Vznik turistické destinace a jejího destinačního managementu lze považovat za inovativní proces ve vymezeném území. Vysvětli, v čem tento proces spočívá.
28. Co znamená funkce destinačního managementu - zastupování zájmů
29. Co znamená plánovací funkce destinačního managementu
30. Co znamená funkce nabídky destinačního managementu
31. Co znamená funkce marketingová destinačního managementu
32. Co patří k základním předpokladům pro tvorbu regionu cestovního ruchu?
33. Popiš jednotlivé kroky při tvorbě strategického plánu destinace.