Vypracované otázky ke předmětu Základy automobilové techniky
Popis:
HISTORIE
- vznik automobilu souvisí se vznikem kol
- ze začátku kola byla dřevěná (zvířata tahala vozy)
- lidé měli vlastní kočáry a jezdili poštovní dostavníky
- 1769 James Watt - vynález parního stroje a to má za následek převrat ve výrobě a dopravě
ve výrobě → vznik parostrojních továren
v dopravě → vznik paroplavby a železnice
- Francouz Nicolas-Josef-Cugnot - postavil vůz o 3.kolech hnaný parou, sloužil k dopravě děl a munice.
- Angličan Richard Trevitchick - postavil parní kočár, měl primitivní převodovou skříň.
- Čech Josef Božka - postavil parní vůz pro 3 osoby. Představil první paroloď na Vltavě.
- Georgie Stephenson - 1825 v Anglii postavil první železniční trat‘ o délce 40 km, první jízda vlaku dlouhého 120 m uhánějícího rychlosti 20 km/h.
- Etienne Lenoira - získal patent na motor pracující na základě roztahování zápalného plynu (tento motor však neuspěl).
- Gotlieb Daimler a Karel Benz -sestavili motor v podstatě jak ho známe dnes, vytvořili automobilku Daimler-Benz (1926)
Název AUTOMOBIL vznikl z řeckého slova AUTOS (sám) a latinského slova MOBILIS (pohyblivý).
Klíčová slova:
automobil
doprava
továren
plyn
voz
Obsah:
- 1. Část automobil
Dělení vozidel
Základní parametry vozidel
Schvalování technické způsobilosti vozidel
Lektrická soustava a elektronické řízení (referát)
Karoserie
Hlavní části karoserie
Pohon
Hnací ústrojí
Charakteristika spalovacího motoru
Alternativní pohony
Podvozek
Pneumatika
VLastnosti automobilu
1. Požadavky zákazníka
Směrová stabilita
2. Požadavky zákonodárce
Životní prostředí
2. Část motory
Základy technické termodynamiky
Teorie pracovních oběhů psm
Netradiční automobilové motory
Negativní působení provozu automobilových psm na žp
Limity výfukových škodlivin pro motorová vozidla
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.