Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky ke předmětu Základy automobilové techniky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
5 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4191
Poslední úprava
23.09.2014
Zobrazeno
2 386 x
Autor:
helios
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
HISTORIE
- vznik automobilu souvisí se vznikem kol
- ze začátku kola byla dřevěná (zvířata tahala vozy)
- lidé měli vlastní kočáry a jezdili poštovní dostavníky
- 1769 James Watt - vynález parního stroje a to má za následek převrat ve výrobě a dopravě
ve výrobě → vznik parostrojních továren
v dopravě → vznik paroplavby a železnice
- Francouz Nicolas-Josef-Cugnot - postavil vůz o 3.kolech hnaný parou, sloužil k dopravě děl a munice.
- Angličan Richard Trevitchick - postavil parní kočár, měl primitivní převodovou skříň.
- Čech Josef Božka - postavil parní vůz pro 3 osoby. Představil první paroloď na Vltavě.
- Georgie Stephenson - 1825 v Anglii postavil první železniční trat‘ o délce 40 km, první jízda vlaku dlouhého 120 m uhánějícího rychlosti 20 km/h.
- Etienne Lenoira - získal patent na motor pracující na základě roztahování zápalného plynu (tento motor však neuspěl).
- Gotlieb Daimler a Karel Benz -sestavili motor v podstatě jak ho známe dnes, vytvořili automobilku Daimler-Benz (1926)

Název AUTOMOBIL vznikl z řeckého slova AUTOS (sám) a latinského slova MOBILIS (pohyblivý).


Klíčová slova:

automobil

doprava

továren

plyn

voz



Obsah:
  • 1. Část automobil
    Dělení vozidel
    Základní parametry vozidel
    Schvalování technické způsobilosti vozidel
    Lektrická soustava a elektronické řízení (referát)
    Karoserie
    Hlavní části karoserie
    Pohon
    Hnací ústrojí
    Charakteristika spalovacího motoru
    Alternativní pohony
    Podvozek
    Pneumatika
    VLastnosti automobilu
    1. Požadavky zákazníka
    Směrová stabilita
    2. Požadavky zákonodárce
    Životní prostředí
    2. Část motory
    Základy technické termodynamiky
    Teorie pracovních oběhů psm
    Netradiční automobilové motory
    Negativní působení provozu automobilových psm na žp
    Limity výfukových škodlivin pro motorová vozidla
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše