Popis:
1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
Dvě nebo více firem utvoří nový právní celek (firmu) pro účely vzájemné spolupráce.
KV= firmy spojí svoje dílčí Know-How, velikost takové společné firmy
2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
zjistíme pomocí Strategic Position and ACtion Evaluation analýzy, podnik má buď Agresivní (strat. zvyšování podílu na trhu), Konkurenční (strat. rozvoje výrobku), Konzervativní (strat. snižování nákladů) nebo Defenzivní (strat. přípravy na odchod z trhu) pozici (str. 120)
3. Oblasti společenské odpovědnosti
ekonomická, sociální, technologická, ekologická
4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
nejdůležitější jsou ty, které technologickými inovacemi stávajících výrobků nabízejí lepší uspokojení potřeb a ty které jsou vyráběny v odvětvích dosahujících vyšších zisků.
Strategií rozvoje výrobku, horizontální integrací, diverzifikací
5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
analýza odvětví (Strategické mapy, Analýza konkurentů, Analýza atraktivity odvětví), cílem je ohodnotit konkurenční pozici hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku, rozlišit výhodně a nevýhodně situované. Podnik může buď Růst a budovat, nebo Zmocnit se podílu na trhu a udržet ho a nebo Vzdát se podílu na trhu
Strategické mapy: fáze 1) Co odlišuje podniky v odvětví od sebe, 2) znázornění podniků na mapě s použitím char. bodu 1, 3) zařazení podniku ve stejném strategickém prostoru jako náš p. 4) kružnicemi znázornit velikosti podniků. (str. 98-103)
Klíčová slova:
management
diverzifikace
analýza
konkurence
výhoda
argumenty
portfolio
Obsah:
- 1. Joint Venture, proč se tvoří a jaká je konkurenční výhoda
2. Pozice podniku na trhu + doporučené strategie
3. Oblasti společenské odpovědnosti
4. Ohrožení ze strany substitutů, jak tomu lze předcházet
5. K čemu slouží strategické mapování konkurentů + fáze analýzy a přínos pro podnik a proč
6. Jaký význam má formulování cílů pro vedení podniku + požadavky na formulaci a vysvětlení rozdílu mezi vizemi, posláním, záměry, cíli, a plány
7. Proces a kritéria pro volbu strategických alternativ
8. Vysvětli co to je, a za jakých podmínek lze doporučit strategii vertikální integrace
9. Kontrola kvality (MDQ)
10. Strategie zavedení (popište proces vstupu podniku na zahraniční trh/zastoupení - kancelář -veletrh)str. 203
11. Jak by diverzifikovaný podnik budoval podle zpracované diverzifikační strategie konkurenční výhodu;
12. Určete vliv životního cyklu odvětví na portfolio podniku
13. K jakým změnám v konkurenčním prostředí dochází, když odvětví dosáhne stádia dospělosti? Jaké strategické přístupy jsou vhodné pro tento typ prostředí?
14. Proveďte srovnávací analýzu metod portfolio analýzy - BCG, GE
15. Navrhněte postup formulace strategie v zemědělském podniku, který diverzifikoval mimo zemědělství(str. 87)
...
...
...
51. Finanční analýza- důvody, proč
52. Obecná strategie budování konkurenční výhody
53. Z uvedených strategií vyberte ty s nejmenší rizikovostí a popište důvody
54. Společenská odpovědnost. cesty, způsoby
Jste vedoucí podniku na trhu s dalšími dvěma konkurenty. Co uděláte, aby jste
55. Logický incrementalismus
56. Souvislost mezi společensky odpovědným chováním podniku a jeho ekonomickými výsledky? Příklady
57. Podle jakého kritéria vymezíte oblasti vnitřního prostředí podniku u nichž má vyhodnocení význam pro formulaci konkurenční strategie, jaké metody použijete pro jejich vyhodnocení?
58. Základní faktory Porterova modelu v podmínkách českého zemědělství?
59. Z jakých důvodů podniky diverzifikují, za jakých okolností byste diverzifikaci doporučili?
60. Jaké faktory ovlivňují výsledné chování podniku a jaké závěry pro práci managera z toho plynou?