Popis:
1) Funkce komunikace
Fce. Informativní, přesvědčovací, posilovací a motivující, zábavná, vzdělávací a výchovná, společenská, osobní identity ( JÁ ), poznávací, svěřovací, úniková
2) Druhy komunikace
K. záměrná - komunikátor má pod kontrolou to, co prezentuje způsob komunikace odpovídá jeho záměru
K. nezáměrná - komunikátor prezentuje svůj projev jiným způsobem než byl jeho původní úmysl: tréma emoce
K. vědomá - komunikátor si uvědomuje co říká a jak to říká.
K.nevědomá - komunikující nemá pod vědomou kontrolou svůj projev kompletně nebo jeho složky.
K.kognitivní - logická, racionální, smysluplná. Preferovány jsou logické argumenty, preferována je racionalita.
K.afektivní - komunikace prostřednictvím emočních projevů, tzv. působení na city.
K. pozitivní - každý komunikační projev má v sobě určitý hodnotící projev.
K. negativní - vyjadřuje odmítnutí, odpor, kritiku, ale také předstírání, zatajování.
K. shodná - sdělované informace mezi komunikujícími lidmi se shodují neodporují si.
K. asertivní - sebeprosazující
K. agresivní - útočná, bezohledná, sobecká
K. manipulativní - používání úskoků a neférových forem jednání
K. pasivní -ústupná, uhýbající, bojácná
K. intropersonální - tzv. vnitřní monolog nebo dialog.
K. interpersonální - komunikace mezi dvěma nebo více lidmi. Má formu dialogu, interview, vyjednávání. Využívá zpětné vazby.
Další: skupinová, masová, mezikulturní, dyadická intimní, jednosměrná, dvousměrná, komplementární, tváří v tvář, postranní, zprostředkovaná, psaná, verbální, neverbální, činem, paralingvistická, agování, metakomunikace
Klíčová slova:
komunikace
analýza
interakce
paralingvistika
masmédia
Obsah:
- 1) Funkce komunikace
2) Druhy komunikace
3) Rétorika a komunikace - charakteristika pojmů a jejich návaznosti
4) Komunikační kontext
5) Kontextové modality
6) Transakční analýza
7) Rogersovský přístup
8) NLP
9) Sociální vnímání
10) Osobnost člověka v komunikaci
...
...
...
46) Hodnotící pohovor
47) Masmediální komunikace, band wagon, maistreaming, náborování, kritika reklamy, jednání se zástupci masmediálních prostředků
48) Mezikulturní komunikace
49) Obchodní vyjednávání