Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky ku předmětu Management a marketing

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
4410
Poslední úprava
28.10.2014
Zobrazeno
584 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Jaký je obecný princip managementu změny, posloupnost kterých prvků obsahuje? Co musíte brát v úvahu při určování potřeby změny? Které kroky zahrnuje příprava a realizace změny? Co je cílem přijetí a stabilizace změny?

Management změny

Změna je jedinou jistotou.

Změna/inovace - pozitivní, ale i negativní kvantitativní či kvalitativní posun prvků ekonomického organizmu nebo vztahů mezi nimi. Podle objektu, jehož se změny týkají, rozlišujeme změny věcné a změny řízení.
Management změny (management of change MoC) - směr managementu spočívající jednak v připravenosti reakcí na vnější či vnitřní podněty (pasivní aspekt) a jednak zaměření na volbu změny, její pružnou přípravu, realizaci a využívání (aktivní aspekt).

Obecně je tvořen 3 hlavními fázemi
- Určení potřeb změny
- Příprava a realizace změny
- Přijetí, stabilizace změny.


Určení potřeby změny

První okruh spočívá ve vytipování změny, tzn. v zjištění, jaká změna je pro organizaci nebo její část nutná. Obecně je pro tohoto bodu třeba splnit následující podmínky.

- Vědět - předpokladem změny je vše co se změnou souvisí, co ohrožuje organizaci, jaké příležitosti se naskýtají, co je příčinou problémů, co je podstatou vlastní změny, jaká přínosy lze očekávat, atd. Pokud o změně nic nevím, je těžko realizovatelná.
- Chtít - jednoznačný postoj managementu nezpochybňující nutnost změny a její realizaci je další podmínkou na prahu rozhodování o potřebě změny. Ze zkušeností vyplývá, že důvodem tohoto postoje je buď: krize - změna vyplývá ze závažných nedostatků, nebo vize - přesvědčení o výhodnosti provedení změny pro prosperitu organizace.
- Umět - mít příslušnou kompetenci k prosazení změny s ohledem na její charakter, zvláště na její závažnost a nákladnost.
- Věřit - Přesvědčení o správnosti uskutečnění změny i v případě nezdarů.

Příprava a realizace změny

Je-li rozhodnuto o potřebě změny, před řídícími pracovníky stojí úkol zabezpečení přípravy a realizaci změny. Manažerské aktivity v tomto případě se týkají:

- Zabezpečení příslušných zdrojů - realizace řady změn není možná, aniž by byly vyčleněny určité zdroje - finanční, personální, kvalifikační, materiální,apod. Tato úloha přísluší vždy managementu, jehož se změna týká, pokud si ho neschválil top management.
- Vlastního řízení procesu změny - od její přípravy, naplánování, realizace, kontroly, atd. se bude lišit v závislosti na charakteru připravované změny, její náročnosti, závažnosti atd.

Klíčová slova:

management

marketing

změna

řízení

cenová strategie

produkty

služby



Obsah:
  • 1. Jaký je obecný princip managementu změny, posloupnost kterých prvků obsahuje? Co musíte brát v úvahu při určování potřeby změny? Které kroky zahrnuje příprava a realizace změny? Co je cílem přijetí a stabilizace změny?
    2. Co je podstatou teorie úzkých míst? Co je podstatou přístupů managementu kvality? Co je cílem a podstatou principu trvalého zlepšování? Jaké změny jsou typické pro reengineering a jaké úrovně reengineeringu znáte?
    3. Jaké vnitřní a vnější faktory ovlivňují prosperitu podniku? Jakou úlohu na cestě k prosperitě mají jednotlivé úrovně managementu? Jaká stadia na cestě k prosperitě znáte? Jaké jsou charakteristické rysy stadia zaměření na ekonomické aspekty? Co je charakteristické pro stadium orientace na zákazníka? Co je charakteristické pro stadium integrovaný management?
    4. Které faktory mohou ohrozit podnik na jeho cestě k prosperitě? Jaké druhy krizí znáte a jak doporučujete postupovat při jejich řešení? Jaké jsou charakteristické rysy krizového řízení? Proč se doporučuje kromě ekonomických kritérií používat i mimoekonomická kritéria? Jaký model komplexního hodnocení organizace znáte?
    5. Co rozumíte pod pojmy restrukturalizace a revitalizace? Jaké jsou nedostatky současného managementu ve vztahu k provozní základně? Co je cílem a obsahem metody ABC (activity based costing)? Co je označováno pojmem transakční náklady a které faktory ovlivňují jejich výši? Jaké směry zvyšování produktivity znáte?
    ...
    ...
    ...
    16. Čím je charakterizován marketingový plánovací proces od marketingových strategií k jednotlivým kampaním, jaké znáte základní typy marketingových mixů z hlediska jejich obsahu a místa v marketingovém plánu včetně základních kroků jejich tvorby?
    17. Jaké znáte základní typy marketingových výzkumů a jejich charakteristiky, zásady jejich přípravy z hlediska finanční a věcné náročnosti, jejich využití při sestavování marketingových mixů a při přípravě marketingového plánu?
    18. Jaké existují nástroje marketingové komunikace od nadlinkových k podlinkovým, jaká je jejich efektivnost a finanční náročnost z hlediska zásahu cílových skupin? Které zásady (jednotlivé kroky) marketingového mixu a integrované marketingové komunikace znáte?
    19. Jaké jsou nástroje a prostředky interní a externí komunikace včetně podstaty jejich působení, v čem je specifikum a odlišnosti mezi marketingovou komunikací a integrovanou marketingovou komunikací?
    20. Co vyjadřuje typologická matice elektronického obchodování (e-businessu) a jak v ní probíhají elektronické informace, jaké jsou základní marketingové rozdíly (v nástrojích, postupech a zájmu zákazníků) elektronického obchodu typu B2B a B2C a klasického obchodování v kamenných obchodech?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše