Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky na skúšku z predmetu Rozbor výkonnosti podniku

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11627
Poslední úprava
26.02.2018
Zobrazeno
1 014 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Popište Porterovy modely pěti konkurenčních sil a tří základních konkurenčních strategií.

Porterův model základních pěti sil, které determinují možnosti podniků dosáhnout rentability v daném oboru. Velikost těchto pěti sil se mění v závislosti na oboru podnikání. Jednotlivé obory podnikání nejsou proto z hlediska rentability nebo dosahovaných zisků stejné. Rentabilita každého oboru se mění v závislosti na čase.
Velikost nebo váha relativního vlivu je dána strukturálními výhodami - například relativní velikostí prodejce a kupujícího. Relativně větší kupující bude schopen získat výhody na úkor prodejce. Tento soutěživý anglosaský přístup se liší od přístupu japonských firem, které zpravidla podnikají spolu se svými dodavateli, nebo odběrateli.
Porter rovněž zdůrazňujevýznam relativní pozice firem v rámci podnikatelského odvětví. Dobrá pozice firmy v odvětví dává předpoklad dosáhnout nadprůměrných zisků.

Klíčová slova:

porterov model

výkonnosť firmy

implementace

náplne

benchmarking

podnik



Obsah:
  • 1. Popište Porterovy modely pěti konkurenčních sil a tří základních konkurenčních strategií.
    2. Funkční dokonalost jako konkurenční výhoda
    3. Jaké jsou globální rozvojové trendy vnějšího prostředí podniků?
    4. Jaký je hlavní nedostatek měření výkonnosti podniku pomocí finančních ukazatelů?
    5. Nakreslete a popište Du Pont diagram
    6. Jaká je úloha nefinančních ukazatelů v systému měření výkonnosti firmy?
    7. Jaké jsou základní principy přístupu Balanced Scorecard?
    8. Jaké jsou základní principy EFQM modelu excelence?
    9. Formulujte definici benchmarkingu.
    10. Jaké je organizační implementace (začlenění) benchmarkingu do systému řízení podniku?
    11. Jaká je možná základní struktura marketingového informačního systému?
    12. Jaké jsou základní etapy procesu benchmarkingu?
    13. Co je hlavním úkolem 1. etapy?
    14. Co je náplní 2.etapy?
    15. Co musíme vykonat v rámci 3. etapy?
    16. Jaká je základní náplň 4. a 5. etapy procesu benchmarkingu?
    17. Vysvětlete podstatu přístupu BSC a nakreslete schema principu transformace vize a strategie do cílů a ukazatelů jednotlivých oblastí BSC.
    18. Specifikujte očekávané efekty a bariéry zavedení BSC do systému řízení podniku.
    19. Jaké jsou charakteristické znaky efektivních ukazatelových systémů pro měření výkonnosti podniku?
    20. Vysvětlete přístup k vyvážení ukazelového systému.
    ...
    ...
    ...
    56. Charakterizujte hierarchické plánovací a řídící systémy a jejich základní nedostatek.
    57. Jaké jsou charakteristické znaky nového přístupu ke strategickému řízení?
    58. Jaké jsou základní složky procesu strategického učení se?
    59. Jak se organizačně zajišťuje týmové posouzení strategie?
    60. Co znamená pojem „neustálé učení se“ ve dvojité zpětnovazební smyčce?
    61 Popište a vysvětlete cíle a etapy programu BSC.
    62. Vyjmenujte a charakterizujte osm základních postupových kroků procesu tvorby a implementace BSC.
    63. Vysvětlete co je podstatou zhodnocení připravenosti firmy a odsouhlasení zadání projektu.
    64. Vysvětlete co je v náplni 2. kroku - vytvoření organizačního, personálního a informačního zabezpečení projektu.
    65. Vysvětlete jak provádíme analýzu a doplnění základních strategických dokumentů.
    66. Vysvětlete postup rozšíření implementace BSC na všechny organizační jednotky a stupně řízení.
    67. Vysvětlete přístup k zajištění plynulé integrace BSC do systému řízení podniku.
    68. Nakreslete schéma vazeb základních 9 kriterií modelu EFQM a vysvětlete jeho logiku.
    69. Definujte a charakterizujte základních 9 kriterií modelu EFQM.
    70. Definujte a vysvětlete význam sebehodnocení.
    71. Nakreslete schéma a vysvětlete algoritmus sebehodnocení.
    72. Vysvětlete rozdíl mezi sebehodnocením a auditem ISO.
    73. Vyjmenujte zákl. metody sebehodn. doporučené EFQM.
    74. Vysvětlete podstatu a postup Metody maticového diagr.
    75. Popište hlavní výhody a nevýhody metody maticového diagr.
    76. Definujte základní filozofie přístupu BSC a modelu EFQM a jejich rozdíly.
    77. Z čeho vyplývá EFQM? Odkud to pochází? Kde sídlí Org. pro řízení jakosti?
    78. Definice výkonnosti
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše