Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované otázky - okruh Personalistika z předmětu Podniková ekonomika

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11481
Poslední úprava
31.01.2018
Zobrazeno
1 577 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Personalistika základní pojmy

Vedení lidí - jedná se o fyzické řízení lidí
Řízení lidských zdrojů
• metodické řízení, nějaký organizační dokument, podle kterého řídící pracovník dále postupuje
• ŘLZ spadá pod tzv. manažerské vědy (je tudíž interdisciplinární - právo, sociologie, matematika)
- manažerské funkce: plánování, organizování, výběr a rozmístění spolupracovníků, vedení lidí, kontrola
• definice ŘLZ podle Armstronga: „ŘLZ je strategický a logicky promyšlený přístup k řízení nejcennějšího statku organizace, tj. v ní pracujících lidí, kteří jako jednotlivci i jako kolektivy přispívají k dosažení jejích cílů“
• ŘLZ = strategický přístup, klade se důraz na dlouhodobý vztah mezi zaměstnavatelem. a zaměstnanci, zaměstnanci jsou nejdůležitější statek organizace
PERSONALISTIKA
• všechno co se týká pracovní síly organizace
Personální práce tvoří tu část organizace, která se zaměřuje na vše, co se týká člověka v pracovním procesu, tedy na jeho získávání, formování, fungování, využívání, jeho organizování, propojování, jeho činnosti, výsledků jeho práce, jeho pracovních schopností a pracovního chování, vztahu k vykonané práci, organizaci, spolupracovníkům a ostatním osobám, s nimiž se v souvislosti se svou prací stýká a rovněž jeho osobního uspokojení z vykonané práce, jeho personálního a sociálního rozvoje.
• Do personalistiky může zasahovat vedení organizace, vedoucí pracovníci a personální oddělení

Klíčová slova:

personalistika

analýza práce

pracovní úkoly

odměňování

pracovní mobilita

bezpečnost práce

personální controlling



Obsah:
  • 1. Personalistika základní pojmy
    2. Personální činnosti
    3. Analýza práce a pracovní úkoly
    4. Personální plánování
    5. Výběr uchazečů o zaměstnání, metody výběru
    6. Adaptace zaměstnanců
    7. Hodnocení zaměstnanců. Hlediska pracovního hodnocení, formy a jejich využití
    8. Motivace. Motivační teorie. Motivace k pracovnímu výkonu
    9. Odměňování
    10. Pracovní mobilita
    11. Vzdělávání zaměstnanců
    12. Bezpečnost práce, pracovní prostředí
    13. Pracovní vztahy
    14. Kolektivní vyjednávání
    15. Pracovní podmínky - zaměstnanecké výhody, pracovní doba
    16. Personální controlling
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše