Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované otázky - Podnikání v obchodě

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
8414
Poslední úprava
03.08.2016
Zobrazeno
1 244 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvoj

Podstata podnikání:
- Podnikání znamená „podstoupit něco, dát se do něčeho“
- Podnikání v ekonomice je činnost, kterou uspokojíme cizí potřeby, přičemž se snažíme dosáhnout zisk a tyk uspokojit i potřeby vlastní, je to činnost riskantní v případě úspěchu však přináší značné uspokojení
- Smyslem podniku je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojování cizích potřeb tak, aby i potřeb podnikatele byly uspokojeny
- Podnik je organizace (jako instituce), má organizace (org. strukturu), je organizován

Vztah k bussinesu:
- Podnikání je charakteristický přístup k realizaci bussinesu
- Znakem je jeho hlavní cíl - uspokojování
- Potřeby jiných lidí to se děje tak, že podnikatel vkládá do jeho realizace své vlastní zdroje, přebírá odpovědnost a riziko a pozitivní výsledky, sklízí jako poslední
- Bussines = aktivity jednotlivců nebo skupin, spočívající ve vývoji, produkci, distribuci výrobků nebo služeb potřebných k uspokojování potřeb jiných lidí určitým způsobem

Klíčová slova:

podnikání

business

náklady

management

úspěch

řízení

podnikavost



Obsah:
  • 1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvoj
    2. Typologie definic podnikání. Historický vývoj poznatků o podnikání. Podnikavost, podnikatel, podnik, podnikavec, podnikatelské prostředí.
    3. Business-podstata, vznik a historický vývoj. Kritéria úspěchu v businessu. Podnikatelská kultura a etika.
    4. podnikatel, jeho charakteristika a funkce. Motivace a dispozice k podnikání. Psychologické faktory úspěchu v podnikání. Pozitivní myšlení.
    5. Úspěch v podnikání. Jeho podstata a determinanty. Teoretické přístupy k úspěchu v podnikání a jejich hodnocení. Řízení podnikatelského úspěchu. Příklad.
    6. Role podnikatele. Delegování podnikatelských rolí. Přechod od malého ke střednímu podnikání.
    7. Podnikatelství - podstata a charakteristiky. Obchodní společnosti a jejich správa. Vztah správa a managementu. Orgány společnosti. Principy ručení u různých druhů vlastnictví podniku
    8. Význam pojmu podnikání - podnikání jako proces, podnikání jako metoda, podnikání jako životní styl. Vztah podnikavosti a podnikání. Podnikavost a její vliv na ekonomický a sociální rozvoj. Podnikavost - podstata, původ a druhy. Profese podnikatele, podnikavý člověk, podnikavá společnost.
    9. Vysvětlete pojem podnikatelská příležitost, podnikatelská výzva a jejich vztah k podnikatelskému úspěchu. Vysvětlete pojem „Okno podnikatelské příležitosti“. Zdroje příležitostí v podnikání. Metody tvůrčího myšlení. Hodnocení příležitostí. Inovační podnikání.
    10. Rozvoj podnikání. Vývojové fáze podnikání. Stádia rozvoje podnikání a jejich charakteristiky. Životní cyklus podnikání.
    11. Cíle podniku, jeho funkce, typologie podniků.
    12. Okolí podniku, podnikatelské prostředí. Strukturalizace a popis podnikatelského prostředí. Megatrendy a trendy ve vývoji podnikatelského prostředí.
    13. Majetková a kapitálová výstavba podniku. Oceňování majetku a podniku.
    14. Náklady podniku, členění nákladů, nákladové funkce. Význam účetnictví, rozpočetnictví, kalkulace a controllingu podniku.
    15. Bod zvratu, jeho využití. Výpočty, grafické znázornění.
    16. Podnikové procesy, podnikové činnosti, plánování. Druhy a členění plánů.
    17. Proces výroby. Výrobní činnost podniku, podstata, řízení výroby, druhy a typy výroby. Výpočet výrobní kapacity, časové fondy.
    18. Proces nákupu - základní funkce, cíle, organizace a řízení procesu nákupu, řízení zásob, logistické činnosti.
    19. Proces prodeje, prodej zboží, nástroje pro řízení odbytu, cena výrobku. Obchodní a marketingová činnost.
    20. Proces financování podniku. Finanční analýza, funkce, zdroje finanční analýzy a uživatelé výsledků finanční analýzy, základní nástroje a ukazatele.
    ...
    ...
    ...
    30. Ukončení podnikání, zrušení a zánik podniku. Formy a postupy ukončení podnikání
    31. Charakterizujte historický vývoj obchodu a trhu, současné vývojové trendy v obchodu, porovnejte situaci v ČR a Evropě, jejich specifika v rámci MO a VO.
    32. Základní funkce a význam obchodu. Definujte a charakterizujte základní obchodní kategorie (prostředníci, zprostředkovatelé, výkon obchodu, právní formy obchodních firem), definice retailingu, obchod jako činnost institucionální pojetí atd. Druhy velkoobchodních a maloobchodních činností.
    33. Strategie OF. Filosofie, vize a poslání OF. Vymezení, zainteresované subjekty, příklady podnikatelských strategií OF. Etapy formulace strategie retailingové firmy - popis a char.
    34. Úloha, rozhodování a cíle marketingu v obchodní firmě, specifika a základní rozdíly uplatnění marketingu v maloobchodní firmě a ve velkoobchodní firmě.
    35. Výzkum trhu obchodní firmy, důvody, smysl, základní charakteristika. Metody výzkumu trhu - cíle, metodika, harmonogram a rozpočet. Charakterizujte např. pojmy - dotazování, dotazník, výběr, metody kladení otázek, druhy otázek. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. Focus group.
    36. Organizace OF - vymezení pojmu a znaků organizace, faktory ovlivňující strukturu organizace. Typy organizačních struktur v obchodu, jejich charakteristika (jednoduchá, funkcionální, divize, profit-centra atd.). Fáze organizačního vývoje OF a jejich charakteristika. Vysvětlete pojem SBU. Organizační kultura.
    37. Mezinárodní aktivity retailingu - internacionalizace obchodu, mezinárodní rozvojové strategie retailingu. Modely chování retailingových firem na zahraničních trzích.
    38. Vstup firmy na zahraniční trhy, analýzy zahraničních trhů, formy vstupu na zahraniční trhy. Formy vstupu obchodní firmy na zahraniční trhy.
    39. Vymezení, funkce řízení lidských zdrojů v obchodní firmě. Modely řízení lidských zdrojů a bariéry přenosnosti. Úkoly útvaru řízení lidských zdrojů. Interní a externí účastníci řízení lidských zdrojů. Organizace a úkoly útvarů řízení lidských zdrojů. Politika řízení lidských zdrojů, determinující faktory.
    40. Rozbor pracovních a mzdových systémů v OF. Charakterizujte stimulační systémy a motivaci pracovníků v obchodu. Základní rysy rozvoje a vzdělávání pracovníků obchodu.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše