Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované otázky z Managementu jakosti

«»
Přípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stažené
7 x
Velikost
2,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
11668
Poslední úprava
05.03.2018
Zobrazeno
1 240 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Koncepce a principy integrovaných systémů managementu jakosti
V současné době ve světovém měřítku vykrystalizovaly tři základní koncepce rozvoje systémů managementu jakosti:
• Koncepce odvětvových standardů
• Koncepce ISO
• Koncepce TQM
Koncepci chápeme jako strategické přístupy, které v rozdílném prostředí a s různou intenzitou rozvíjejí principy managementu jakosti. Tyto koncepce se však liší i tím, že jsou různě náročné na zdroje a znalosti lidí a také tím, na jaké zainteresované strany se orientují.

1.1 Koncepce managementu jakosti na bázi odvětvových standardů
Tato koncepce je historicky nejstarší, z hlediska své náročnosti je mezí koncepcí ISO a TQM. Nejstaršími odvětvovými standardy k zabezpečování jakosti jsou postupy tzv. správné výrobní praxe (GMP - Good Manufacturing Practice). Ty se užívají ve farmaceutických výrobách, ale i při přepravě, skladování a distribuci léků. Dalším příkladem této koncepce mohou být ASME kódy pro oblast těžkého strojírenství, API standardy pro zabezpečování jakosti produkce olejářských trubek, speciální publikace AQAP řady 2100 k managementu jakosti u dodavatelů pro armády členských zemí NARO, apod. Další moderní standardy: technická specifikace ISO/TS 16949:2002 a standard IRIS. První je reprezentativním kritériem pro zavádění a certifikaci systémů managementu jakosti v automobilovém průmyslu a je dodavatelům v tomto odvětví už důvěrně znám, druhá norma byla vytvořena za účelem rozvoje a certifikace systémů managementu jakosti u dodavatelů kolejových vozidel.

Klíčová slova:

koncepce

principy

benchmarking

normativní základna

zkoušení

měření

kalibrační metody

laboratoře



Obsah:
  • 1. Koncepce a principy integrovaných systémů managementu jakosti
    2. Aplikace procesního přístupu v systémech managementu jakosti
    3. Role vrcholového vedení v systémech managementu
    4. Mise, vize, strategie a politika jakosti - význam a obsah. Plánování a přerozdělování cílů jakosti.
    5. Organizační struktury v systémech managementu jakosti
    6. Smysl, postupy a formy přezkoumání systému vedením
    7. Benchmarking
    8. Metody a postupy měření spokojenosti a loajality externích zákazníků
    9. Charakteristiky procesů programu partnerství s dodavateli
    10. Posuzování stavu vyzrálosti systémů managementu u dodavatelů
    ...
    ...
    ...
    21. Význam řízení znalostí v procesech neustálého zlepšování. Etika v podnikání. Odpovědnost organizací a udržitelný rozvoj.
    22. Systémy péče o stroje a zařízení.
    23. Normativní základna.
    24. Moderní přístupy ke zvyšování výkonnosti (Six Sigma, TOC, Štíhlá výroba), jejich podobnosti a rozdíly.
    25. Akreditace zkušebních a kalibračních laboratoří.
    26. Certifikace - rozdělení. Oblasti certifikace.
    27. Metody řízení laboratoří od regionů po jednotlivé laboratoře.
    28. Odhady nejistot zkoušení a měření.
    29. Validace zkušebních a kalibračních metod a postupů.
    30. Zavádění systémů managementu v laboratořích.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše