Vypracované otázky z Managementu jakosti
Popis:
1. Koncepce a principy integrovaných systémů managementu jakosti
V současné době ve světovém měřítku vykrystalizovaly tři základní koncepce rozvoje systémů managementu jakosti:
• Koncepce odvětvových standardů
• Koncepce ISO
• Koncepce TQM
Koncepci chápeme jako strategické přístupy, které v rozdílném prostředí a s různou intenzitou rozvíjejí principy managementu jakosti. Tyto koncepce se však liší i tím, že jsou různě náročné na zdroje a znalosti lidí a také tím, na jaké zainteresované strany se orientují.
1.1 Koncepce managementu jakosti na bázi odvětvových standardů
Tato koncepce je historicky nejstarší, z hlediska své náročnosti je mezí koncepcí ISO a TQM. Nejstaršími odvětvovými standardy k zabezpečování jakosti jsou postupy tzv. správné výrobní praxe (GMP - Good Manufacturing Practice). Ty se užívají ve farmaceutických výrobách, ale i při přepravě, skladování a distribuci léků. Dalším příkladem této koncepce mohou být ASME kódy pro oblast těžkého strojírenství, API standardy pro zabezpečování jakosti produkce olejářských trubek, speciální publikace AQAP řady 2100 k managementu jakosti u dodavatelů pro armády členských zemí NARO, apod. Další moderní standardy: technická specifikace ISO/TS 16949:2002 a standard IRIS. První je reprezentativním kritériem pro zavádění a certifikaci systémů managementu jakosti v automobilovém průmyslu a je dodavatelům v tomto odvětví už důvěrně znám, druhá norma byla vytvořena za účelem rozvoje a certifikace systémů managementu jakosti u dodavatelů kolejových vozidel.
Klíčová slova:
koncepce
principy
benchmarking
normativní základna
zkoušení
měření
kalibrační metody
laboratoře
Obsah:
- 1. Koncepce a principy integrovaných systémů managementu jakosti
2. Aplikace procesního přístupu v systémech managementu jakosti
3. Role vrcholového vedení v systémech managementu
4. Mise, vize, strategie a politika jakosti - význam a obsah. Plánování a přerozdělování cílů jakosti.
5. Organizační struktury v systémech managementu jakosti
6. Smysl, postupy a formy přezkoumání systému vedením
7. Benchmarking
8. Metody a postupy měření spokojenosti a loajality externích zákazníků
9. Charakteristiky procesů programu partnerství s dodavateli
10. Posuzování stavu vyzrálosti systémů managementu u dodavatelů
...
...
...
21. Význam řízení znalostí v procesech neustálého zlepšování. Etika v podnikání. Odpovědnost organizací a udržitelný rozvoj.
22. Systémy péče o stroje a zařízení.
23. Normativní základna.
24. Moderní přístupy ke zvyšování výkonnosti (Six Sigma, TOC, Štíhlá výroba), jejich podobnosti a rozdíly.
25. Akreditace zkušebních a kalibračních laboratoří.
26. Certifikace - rozdělení. Oblasti certifikace.
27. Metody řízení laboratoří od regionů po jednotlivé laboratoře.
28. Odhady nejistot zkoušení a měření.
29. Validace zkušebních a kalibračních metod a postupů.
30. Zavádění systémů managementu v laboratořích.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.