Popis:
Time management = řízení času = součást sebeřízení
Čas je veličina,
• která je pro každého člověka stejná
• kterou není možné koupit nebo uspořit, uskladnit, rozmnožit,
• která plyne pro každého nepřetržitě a neodvolatelně
Úspěch subjektů managementu ve velké míře závisí na tom, jak kompetentně dokáží řídit využívání času.
Až 73 % lidí si stěžuje na nedostatek času.
První generace- se zakládala na „zápisnících“, využívá princip „jdi s proudem“, ale snaž se nezapomenout na věci, které máš udělat v určitém termínu (např. zúčastnit se jednání). Typické pro tuto generaci jsou jednoduché poznámkové bloky.
+ schopnost přizpůsobit se - neexistuje skutečná struktura času
+ nepřeplánovaný čas - ignorují a zapomínají se sliby - trpí vztahy
+ méně stresu - je relativně méně prokazatelná
+ evidence toho, co je nutné udělat - „nejdůležitější“ je to, co podle čas. plánu následuje
Druhá generace - je založena na plánovaní pomocí kalendářů a na přípravě „záznamů z porad“. Tyto záznamy může provádět i do osobního počítače nebo počítač. sítě.
+ zaznamenávání povinností a schůzek - preferuje čas. program před lidmi
+ lépe uskutečnitelné aktivity díky plánování a cílům
+ efektivní jednání a vystupování díky přípravě
Klíčová slova:
management
veličina
generace
znalost
temperament
Obsah:
- 23. Time management a jeho generace
24. Moderní techniky time managementu a možnosti jejich využívání
25. Principy efektivního využívání času
26. Sociální zralost subjektů managementu
27. Charakterové vlastnosti subjektů managementu
28. Kreativně poznávací (kognitivní) vlastnosti subjektů managementu
...
...
...
40. Typologie, zdroje a vlastnosti informací využívaných v řízení
41. Typologie informací využívaných v řízení a jejich zaznamenávání
42. Školy managementu
43. Současné trendy a budoucnost managementu
44. Deset zásad manažérské kompetentnosti