Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z předmětu Kybernetika a teorie řízení

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12935
Poslední úprava
12.11.2018
Zobrazeno
1 008 x
Autor:
winnetou
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Jak byste charakterizovali řízení z hlediska informační výměny mezi řídícím a řízeným systémem: Informační přenos žádnou činnost nevykoná, slouží jen jako aktivační impulz cíleně orientované činnosti a poté usměrňující nástroj při cestě k žádanému stavu.
Řízení lze chápat jako: informační působení, činnost, proces
Ovládání je charakteristické neexistencí zpětné vazby, která by poskytovala řídícímu subjektu průběžné informace o změřených údajích. Řídící subjekt nemá tedy v průběhu údaje o úspěšném plnění cíle.

2. Jaké jsou hlavní důvody pro použití ovládání? V jaké situaci upřednostňujeme ovládání před zpětnovazebním řízením?
Důvody: cíl je dostatečně jistý, cíl je málo významný
Ovládání je informační působení jednoho systému na druhý. Zpětnovazební řízení má oproti spoustě výhodám také jednu nevýhodu - horší dynamické vlastnosti řízeného systému.

Klíčová slova:

informační výměna

organizační praxe

spolehlivost systému

poptávka

kvantitativní informace



Obsah:
  • 1. Jak byste charakterizovali řízení z hlediska informační výměny mezi řídícím a řízeným systémem:
    2. Jaké jsou hlavní důvody pro použití ovládání? V jaké situaci upřednostňujeme ovládání před zpětnovazebním řízením?
    3. Na zvoleném příkladu vysvětlete princip regulace:
    4. Proč je řízení pojaté jako informační působení nutné doplnit o procesní přistup, v kterém se uplatní vedle informací vliv hmotně-energických přeměn?
    5. Jak spolu souvisí věcné a časové hledisko řídících procesů?
    6. Na zvoleném příkladu z organizační praxe popište integraci časového a věcného hlediska procesů řídící činnosti:
    6. Jaké jsou předpoklady, abychom dva věcně odlišné jevy mohli považovat za analogické?
    7. Jak se liší podobné jevy od jevů analogických:
    8. Co je izomorfní a homomorfní podobnost?
    9. Jakým způsobem je možné vyšetřit izomorfní/homomorfní podobnost prostřednictvím kinematického grafu?
    10. Co to znamená z hlediska konkurenceschopnosti produktu, pokud při jeho vývoji použijeme homomorfní model? Vytváří homomorfní model předpoklad pro vytvoření unikátního nebo cenově výhodného produktu? Odpověď zdůvodněte
    11. Jakým způsobem je možné využít bostonskou matici pro posuzování konkurenceschopnosti produktu a výhodnosti jeho tržního segmentu?
    12. Jaké jsou dvě základní možnosti zvýšení spolehlivosti systému z hlediska vazební struktury jeho prvků?
    13. Jak byste postupovali při regulaci velikosti celkových tržeb vlivem poklesu prodaného množství? Co je zde akční veličinou regulace a jaké faktory mohou způsobit posun poptávkové křivky?
    14. Jak je charakterizovaný organizačně rozlehlý systém a co je pro jeho řízení specifické?
    15. Jak byste využili vztahů popisujících spolehlivost organizace pro návrh počtu řídících stupňů a pro určení průměrného počtu jednotek v jednom stupni řízení?
    16. Jak postupujete při určování celkového času přenosu řídícího procesu složitého systému? Proč je důležité sledovat čas realizace řízeného procesu?
    17. Jak jsou logickými funkcemi vyjádřeny jednoznačné a vícejednoznačné transformace? Uveďte příklady:
    18. Vysvětlete pojem informace a členění informací z hlediska sémiotiky na:
    Syntaktické, sémantické a pragmatické
    19. Charakterizujte jednotku kvantitativní informace:
    20. Jaká je souvislost mezi informací a informační entropií:
    21. Jak se liší Shannonova míra informace od Hartovy míry informace?
    22. Co je varieta jevu a jak souvisí s informací?
    23. Vysvětlete zákon nutné variety. Jak lze z tohoto zákona využít v organizační praxi?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše