Popis:
I. 3 způsoby oceňování zásob:
a. Podle průměrných cen - cena se zjistí jako aritmetický průměr z pořizovacích cen všech dodávek
b. Podle metody FIFO - (First in first out) vychází z předpokladu, že dodávka, ktr došla do skladu 1., jako 1. ze skladu odchází; tento způsob je výhodný při klesání cen, ptž vykazovaný zisk je nižší
c. Podle metody FILO - (Last in First out) využíván při růstu cen, neboť zmírňuje dopad inflace na zisk podniku; u nás zakázán
II. 2 způsoby oceňování podniku: oceňování podniku = odhad jeho skutečné (tržní ceny); dvě fáze: finanční rozbor a odhad ceny. Ptž u nás nelze zjisit tržní cenu podniku na burze, máme 2 metody
a. Metoda čistých aktiv: vychází se z rozdílu aktiv a externích dluhů, zjištěných v rozvaze (problémem je ocenění nehmotných aktiv jako jsou ochrannéznámky, obchodní značky, know how aj.)
b. Metoda budoucích zisků: součet diskontovaných budoucích zisků (resp. Cash flow) tvoí odhad ceny podniku
III. Logistika X Distribuce
- Logistika: řízení materiálních a výrobkových toků od zdroje k uživateli
- Distribuce: řeší problém komu a kde se budou výrobky prodávat a jak zajistit, aby byl výrobek nabízen na správném místě a ve správném okamžiku
IV. Při rozhodování nebereme v úvahu biologické okolí
V. Vějířová struktura se používá u výrobku
Klíčová slova:
oceňování zásob
logistika
sanace
kalkulace
komunikace
referenční skupina
Obsah:
- I. 3 způsoby oceňování zásob:
II. způsoby oceňování podniku:
III. Logistika X Distribuce
IV. Při rozhodování nebereme v úvahu biologické okolí
V. Vějířová struktura
VI. Zvýšení cizího kapitálu povede ke zvýšení WACC - Ano
VII. Součástí marketingové komunikace je
VIII. Sanace
IX. Specifika kupniho chování spotřebitele:
X. Specifická nákupní chování instituce:
...
...
...
XL. ABC - systém řízení zásob
XLI. Sekundární výzkum
XLII. Proč se vy výrobkové anakyze neporovnává zisk, ale rozpětí?
XLIII. Je pravda, že při vyšší rychlosti obratu zásob se zvýší doba obratu zásob?
XLIV. Je pravda, že při vyšší rychlosti obratu zásob se zvýší doba obratu zásob?