Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované testové otázky z předmětu Personální analýza

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12034
Poslední úprava
07.05.2018
Zobrazeno
822 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
TESTOVÉ OTÁZKY

1) Rozdíl mezi posláním a vizí
a) Poslání odráží současný stav organizace, uvádí, proč je organizace na trhu, proč existuje, co nabízí - správná formulace - co nabízí zákazníků, zaměstnancům, co dělá pro vlastníky, co dodává - SOUČASNOST
b) Vize je pohled organizace do budoucna - utváří budoucí chování organizace - je to základní představa zakladatelů organizace o tom, kam se bude organizace v budoucnu ubírat, jakým směrem půjde - BUDOUCNOST

2) Co je to základní strategický cíl organizace
a) u podnikatelských subjektů je základní strategický cíl dlouhodobě vydělávat peníze
b) u ne podnikatelských subjektů je tento cíl se dlouhodobě udržet na trhu
c) cíle obecně definují to, čeho chce organizace v budoucnu dosáhnout - měly by mít SMART podobu - specifické, měřitelné, akceptovatelné, reálné, termínované

3) Co je to strategie podniku - cíl x strategie
a) Cíle určují toho, čeho chceme v naší (s naší) organizaci dosáhnout
b) Strategie nám určuje, jakým způsobem těchto cílů dosáhnout - jde o cesty, varianty a změny - pokud nemáme strategii, nemůžeme dlouhodobě dosahovat svých cílů
c) Strategie je posloupnost kroků, činností a zdrojů, které směřují k dosažení vytyčených cílů org. - předurčuje budoucí činnosti firmy - nejde o úplně přesné kroky, ale o určitý rámec uvažování a činností, které nás k tomu dovedou
d) Strategie - hlavní str. cíl - jednotlivé oblasti personální strategie - popíšeme cílový žádoucí stav - definujeme dílčí cíle - harmonogram jednotlivých kroků

4) Jak dosáhnout strategie - sledovat:
a) úzká místa organizace - jde o místa, která nás brzdí, mají „brzdící“ vliv na uskutečňování našich záměrů - ovlivňují průtočnost plánovaných činností - jde o to, co je TEĎ - nejde o potencionální úzká místa, ale o ty, které nás ohrožují právě teď
b) zásoby - vytváříme si je ve zdrojích - materiálních, lidských, informačních, finančních - ovlivňují ZISK
c) orientace na zisk - jde o to, že náklady na provoz firmy mají být dlouhodobě menší než výnosy - návratnost investovaného kapitálu

5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14)
a) Dobrý PIS
b) Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci
c) Dobrá prezentace strategie
d) Přesně formulované str. cíle
e) Dostatek času
f) Reálnost str. cílů
g) Konzistentnost str. cílů - synergický efekt
h) Kolektiv schopný zvládat sociální problémy
i) Materiální a nemateriální motivace
j) Vytvoření klimatu
k) Vytvoření organizace dosahující str. cílů
l) Posuzování str. operací na základě přínosu
m) Navázání na firemní kulturu!
n) Výrazné úspěchy v org. - posiluje zbytek pracovníků - předurčuje budoucí činnosti firmy - nejde o úplně přesné kroky, ale o určitý rámec uvažování a činností, které nás k tomu dovedou d) Strategie - hlavní str. cíl - jednotlivé oblasti personální strategie - popíšeme cílový žádoucí stav - definujeme dílčí cíle - harmonogram jednotlivých kroků 4) Jak dosáhnout strategie - sledovat: a) úzká místa organizace - jde o místa, která nás brzdí, mají „brzdící“ vliv na uskutečňování našich záměrů - ovlivňují průtočnost plánovaných činností - jde o to, co je TEĎ - nejde o potencionální úzká místa, ale o ty, které nás ohrožují právě teď b) zásoby - vytváříme si je ve zdrojích - materiálních, lidských, informačních, finančních - ovlivňují ZISK c) orientace na zisk - jde o to, že náklady na provoz firmy mají být dlouhodobě menší než výnosy - návratnost investovaného kapitálu 5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14) a) Dobrý PIS b) Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci c) Dobrá prezentace strategie d) Přesně formulované str. cíle e) Dostatek času f) Reálnost str. cílů g) Konzistentnost str. cílů - synergický efekt h) Kolektiv schopný zvládat sociální problémy i) Materiální a nemateriální motivace j) Vytvoření klimatu k) Vytvoření organizace dosahující str. cílů l) Posuzování str. operací na základě přínosu m) Navázání na firemní kulturu! n) Výrazné úspěchy v org. - posiluje zbytek pracovníků

Klíčová slova:

strategický cíl

firemní kultura

strategické řízení

personální procesy

organizace

adaptační proces



Obsah:
  • 1) Rozdíl mezi posláním a vizí
    2) Co je to základní strategický cíl organizace
    3) Co je to strategie podniku - cíl x strategie
    4) Jak dosáhnout strategie - sledovat:
    5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14)
    6) Příčiny selhání strategie v praxi (8)
    7) Rozdíl mezi personální strategií a personální politikou
    8) Vyjmenujte 4 hlavní personální procesy
    9) Vysvětlete pojetí subsystému
    10) Jaký manažer by měl řídit technický/sociální subsystém
    11) Vysvětlete pojmy tvrdé a měkké kvality v rámci subsystémů
    12) Vysvětlete pojem a rozdíl mezi organizační strukturou a organizační architekturou
    13) Vyjmenujte typy firemní kultury
    14) Vyjmenujte typy firemního chování
    15) Vysvětlete pojem zlaté límce organizace
    16) 4 druhy zdrojů v organizaci
    17) 7 etap vývoje personální řízení - vystihnout, co se v které etapě odehrálo
    18) Vyjmenujte alespoň 7 rolí vedoucího pracovníka
    19) Strategické řízení
    20) Strategické řízení lidských zdrojů
    ...
    ...
    ...
    56) základní personální procesy!
    57) kroky zajištění zaměstnanců
    58) nábor uchazečů z vnitřních zdrojů - dochází ke třem pohybům
    59) multifunkční zaměstnanec
    60) jaká organizace uchazeče zaujme?
    61) Zdroje náboru - přiřadit k dané pozici
    62) Základní pravidla výběru zaměstnanců
    63) Prostředky adaptačního procesu
    64) Čím stabilizujeme?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše