Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové okruhy z předmětu Management podniku

«»
Přípona
.rar
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
2,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12739
Poslední úprava
01.10.2018
Zobrazeno
1 539 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Plánování v podniku: plánování jako manažerská funkce, druhy plánů, konfliktnost a synergičnost cílů, postup při sestavování plánů, řízení podle cílů

Plánování je jedna z hlavních činností manažera a zpravidla se uvádí jako první fáze manažerského cyklu (tzn., probíhá ještě před započetím výroby, prodeje, opatření potřebných zdrojů apod.). Smyslem plánování je stanovení cílů organizace v čase a vymezení postupů jak těchto cílů dosáhnout. Bez racionálně stanoveného cíle, strategií a postupů jeho dosažení nelze provádět ani výběr rozmisťování pracovníků, ani účinné organizování nebo kontrolu. Význam spočívá především ve zvyšování efektivity, ve snižování rizika, v realizaci organizačních změn, v integraci úsilí a ve vytvoření standardů výkonnosti celé organizace.

Plánování jako manažerská funkce
Plánování je zaměřeno na stanovení budoucího stavu organizace a cest k jeho dosažení.

Klíčová slova:

management podniku

logistické cíle

distribuce

zlepšování

realizace výrobku

spotřebitel



Obsah:
  • 1. Plánování v podniku: plánování jako manažerská funkce, druhy plánů, konfliktnost a synergičnost cílů, postup při sestavování plánů, řízení podle cílů.
    2. Rozhodování: typy rozhodovacích problémů, fáze rozhodovacího procesu, rozhodování za rizika a nejistoty, metody rozhodování, základní rozhodovací úlohy při řízení podniku, systémy na podporu rozhodování.
    3. Informační systémy a komunikace v manažerské práci: informace a znalosti jako konkurenční výhoda, informační systémy v podniku a jejich architektura, přístup k tvorbě informačních systémů, manažerské aplikace, směry rozvoje. Komunikační proces: fáze procesu, zásady úspěšné komunikace, komunikační šumy, formy komunikace, komunikace organizace jako celku.
    4. Postavení manažera v podniku, profil manažera: postavení manažera, úrovně managementu, znaky způsobilosti manažera, principy a styl manažerské práce, vztah k podřízeným, sebeřízení a řízení času, požadavky na nadnárodní manažery.
    5. Řízení lidských zdrojů v podniku: význam a základní aktivity, nositelé personálního řízení v podniku, personální práce v podniku (plánování potřeby pracovníků, získávání a výběr pracovníků, hodnocení pracovníků, hodnocení práce a popis pracovních míst). Motivace a vedení lidí: vazba na plánování, motivace (podstata motivace, motivační teorie), nástroje ovlivňování, vedení lidí (princip a prvky vůdcovství, vedení sdílenou vizí, koučování, zmocňování, týmová práce), koordinace.
    6. Proces formování pracovní síly a mobilita pracovníků: vzdělávání pracovníků, mobilita pracovníků, odměňování, systém odměňování, tvorba a složky mezd, tarify, zaměstnanecké výhody, pracovní vztahy a kolektivní vyjednávání, péče o pracovní podmínky a sociální péče o pracovníky.
    7. Cyklus strategického managementu: vize - cíle - poslání - situační analýzy - určení strategie - realizace strategie - kontrola plnění strategických záměrů. Podnikatelská strategie: rozvojové fáze podnikání, systém strategického řízení podniku, význam strategického managementu.
    8. Management rizika: definování podnikatelského rizika, typologie podnikatelských rizik, faktory podnikatelského rizika, obsah jednotlivých fází managementu rizika. Bezpečnostní systémy v podniku.
    9. Logistické cíle a ukazatele pro měření míry jejich splnění: úroveň logistických služeb, produktivita v logistice, logistické náklady, rozpornost logistických cílů, podstata a příklady ekonomického vyvažování v logistice.
    10. Dávka v logistice: pojem dávka/dodávka, ekonomické a logistické důsledky velikosti dávky, výpočet nákladů ovlivněných velikostí dávky, přístupy ke stanovení velikosti dávky, objasnění optimalizačního přístupu.
    ...
    ...
    ...
    17. Útvarové organizování a typy organizačních struktur. Potřeba strukturalizace uvnitř podniku, faktory ovlivňující organizační strukturu. Typy organizačních struktur a jejich členění. Liniové, štábní, kombinované organizační struktury, cílově programové, funkcionální, výrobkové a jiné účelové organizační struktury, strategické podnikatelské jednotky. Pružné organizační struktury a jejich typy.
    18. Procesní organizování: vztah procesní a strukturní organizace, zobrazovací prostředky procesů (procesní mapa, vývojové diagramy, typy procesů (řídící, klíčové, podpůrné) základní klíčové procesy v podniku: procesy vztažené k zákazníkovi, procesy ke stanovení nabízených výrobků a služeb, procesy výroby výrobků, procesy poskytování služeb, procesy vztažené k dodavatelům
    19. Pojetí kvality: definice, relativita kvality, komplexní pojetí kvality, znaky kvality výrobků a služeb, posuzování kvality. Kvalita a spokojenost zákazníka. Přístupy k managementu kvality (ISO a TQM). Mezinárodní systémové standardy ISO 9000, ISO 9001, ISO 14001. Systém managementu kvality. Zásady managementu kvality, dokumentace v systému managementu kvality.
    20. Proces neustálého zlepšování. Jednoduché nástroje jakosti: sběr a záznam dat, vývojový diagram/procesní mapy, Ishikawův diagram, Paretův diagram, histogram atd. Charakteristika pokročilých technik kvality: DOE, FMEA, MSA, QFD, Poka-yoke.
    21. Procesní řízení. Štíhlé (lean) procesy, ukazatele - průběžná doba procesu (PLT), účinnost cyklu procesu (PCE), přidaná hodnota v procesu. Koncepce štíhlého podniku a štíhlého dodavatelského řetězce: východiska, typy ztrát, prvky štíhlé koncepce, přínosy a úskalí. Six Sigma - organizace, kvalifikace a ekonomika Six Sigma, DMAIC model. Lean Six Sigma.
    22. Realizace výrobku. Plánování kvality. Nakupování. Výroba a poskytování služeb. Ekonomika kvality (model PAF, neviditelné náklady, ztrátová funkce).
    23. Ochrana spotřebitele v ČR a v EU. Cíle a principy spotřebitelské politiky. Spotřebitelská práva. Legislativa. Hospodářská soutěž. Dozorové orgány. Normalizace a posuzování shody v řízení jakosti. Bezpečnost výrobků.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše