Vypracované zkouškové otázky na Management
«»
Popis:
1) Uveďte význam podnikatelského záměru.
dle přednášek - Plán podnikatelské činnosti
1. Nutí podnikatele pečlivě zkoumat a rozvíjet podnikatelskou myšlenku, logicky promýšlet všechny nápady a aspekty související se založením, provozem a rozvojem podniku.
2. Poskytuje důležité informace potenciálním investorům k tomu, aby mohli přijmout své rozhodnutí o financování projektu.
3. Dobře zpracovaný plán může být dobrým vodítkem pro řízení podniku. I když nebude vždy zcela přesný a aktuální, může být dobrým monitorovacím modelem užitečným pro analýzu odchylek od požadovaného stavu a indikátorem vzniku nových problémů.
2) Vysvětlete význam podnikového plánování a podrobně uveďte obvyklou strukturu podnikového plánu.
dle přednášek - Plánování a kontrola
• Plánování v širším slova smyslu představuje: prognózování - plánování - kontrola
• Plánováním slouží k vymezení cílů, prostředků a postupů dané činnosti a to ještě před jejím uskutečněním.
Struktura podnikového plánu:
1. Marketingový plán
2. Plán výroby
3. Zásobování
4. Údržba, opravy, investice
5. Obslužné činnosti
6. Vývoj, výzkum, rozvoj
7. Personální plán
8. Finanční plán
Klíčová slova:
podnikatelský záměr
tržní podíl
fáze podniku
komunikační mix
vztah podniku
analýza
strategie
Obsah:
- 1) Uveďte význam podnikatelského záměru.
2) Vysvětlete význam podnikového plánování a podrobně uveďte obvyklou strukturu podnikového plánu.
3) Uveďte postup strategického řízení podniku a popište činnosti související s implementací zvolené strategie.
4) Uveďte základní přístupy k podnikatelským strategiím podle velikosti tržního podílu.
5) Nakreslete životní křivku produktu, označte a popište jednotlivé fáze ve vazbě na portfolio analýzu.
6) Vysvětlete význam organizačních norem v řízení podniku a uveďte jejich základní členění.
7) Uveďte základní definici a vysvětlete souvislosti (vztah) mezi prognózováním a plánováním, dále uveďte některé prognostické metody.
8) Charakterizujete jednotlivé nástrojové proměnné marketingového mixu na spotřebním trhu a trhu služeb.
9) Vysvětlete základní přístupy k segmentaci trhu.
10) Uveďte schéma řízení označovaného jako „7S“.
11) Vysvětlete význam, strukturu a vazby podnikového plánu a na uvedeném příkladu sestavte plán stavu zásob a plán nákupu firmy.
12) Uveďte případy využití strategií podle I. Ansofa a popište základní typy.
13) Uveďte základní technologie plánování a dále uveďte stručný obsah marketingového plánu.
14) Uveďte základní přístupy k pojetí kontroly v podniku a uveďte typy kontrolních standardů.
15) Uveďte základní nástroje komunikačního mixu?
16) Vysvětlete rozdíl mezi pojmem podnik a firma.
17) Vysvětlete podstatu a postupy CRM?
18) Vysvětlete podstatné rozdíly mezi spotřebním a průmyslovým trhem zejména z pohledu marketingového řízení.
19) Nakreslete životní křivku podniku a popište jednotlivé fáze.
20) Okolí podniku a jeho vliv na podnikání.
21) Vztah podniku a okolí
22) Analýzy vnějšího prostředí
BONUS: Strategie dle Portera
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.