Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové otázky z Manžerské simulace

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
5,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
6601
Poslední úprava
21.09.2015
Zobrazeno
1 416 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. POČÍTAČOVÁ SIMULACE JA TITAN (CÍLE, ÚROVEŇ ROZHODOVÁNÍ, VLIV JEDNOTLIVÝCH PARAMETRŮ NA ROZHODOVÁNÍ MANAŽERA Z HLEDISKA ČASOVÉHO PŮSOBENÍ, SPECIFIKACE TRHU)

Přínos počítačových simulací
» Bezprostřední ověření ekonomických důsledků svých rozhodnutí.
» Porozumění souvislostí v rámci vymezených parametrů.
» Rozvoj interpersonálních schopností
» Rozvoj dovedností týmové práce
» Trénink rozhodování v omezeném čase

Simuluje rozhodování vrcholového managementu fiktivně vytvořených firem ve výrobě a na trhu s hologenerátory.
Cílem hry je dosáhnout firemní rovnováhu a předstihnout konkurenci ve výši zisku, prodeje a velikosti podílu na trhu včetně určení rozsahu darů na charitativní účely.
Rozhodování se uskutečňuje současně v rámci 6 parametrů (cena, výroba, marketing, investice, výzkum a vývoj, charitativní dary)

Rozhodování
1. krok: Vstup do JA TITANU
2. krok: Přihlásit se do hry vytvořeným jménem firmy a heslem.
3. krok: Získat informace o základních ekonomických charakteristikách odvětví a firmy a to ve výchozím období a na
konci dalšího kola.
4. krok: Zpracovat rozhodnutí pro parametry v dané úrovni obtížnosti pomocí příslušného formuláře viz manuál.
5. krok: Zadat rozhodnutí pro parametry v příslušné úrovni obtížnosti do počítačové simulace.
6. krok: Uzavření kola administrátorem hry. Získání informací o dosažených ekon. charakteristikách ve firmě a v odvětví.

Vliv jednotlivých parametrů:
1. Bezprostřední a krátkodobý účinek (prodejní cena)
2. Dlouhodobý účinek (výzkum a vývoj)
3. Zpožděný a dlouhodobý účinek (investice)
Kritéria hodnocení firem:
o Zisk od začátku podnikání
o Tržní podíl
o Produktivita
o Index PI= současný kurz akcií příslušné firmy na burze.
o Index IVP
Titan - charakteristika:
o Malá diferenciace - podle délky hry (jedno období = 1čtvrtletí)

Klíčová slova:

titan

manažerská simulace

strategie

dynamika

hospodáření s časem

vyhoření



Obsah:
  • 1. Počítačová simulace ja titan (cíle, úroveň rozhodování, vliv jednotlivých parametrů na rozhodování manažera z hlediska časového působení, specifikace trhu)
    2. Strategie hry v simulacích ja titan (parametry rozhodování, finanční výkazy, informace poskytované zam-ci fiktivní firmy, možná kritéria hodnocení studentských týmů, rozdílnost rozpočtů na mkt a výzkum a vývoj).
    3. Přínos počítačové simulace ja titan (etapový charakter, interakčnost, zpětnovazebnost).
    4. Charakterizujte index výkonnosti ja titan (podíl faktorů podnikání na pi).
    5. Systémové vlastnosti socioekonomickcých systémů. principy a metody systémové dynamiky (příčinný smyčkový diagram, smyčkový diagram, diagram hladin a toků)
    6. Typy systémových archetypů v managementu
    7. Pojetí výkonnosti podniku - pohled zákazníka, manažera a vlastníka. činitelé ovlivňující výkonnost firem.
    8. Tradiční přístupy k měření výkonnosti podniku (absolutní ukazatele, rozdílové ukazatele, paralelní soustava poměrových ukazatelů, pyramidová soustava poměrových ukazatelů, souhrnné ukazatele)
    9. Moderní přístupy k měření finanční výkonnosti podniku - eva, mva, cfroi
    10. Komplexní přístupy k měření výkonnosti podniku - ekonomické a mimoekonomické ukazatele, rozdíly mezi jednotlivými přístupy měření výkonnosti podniku
    11. Charakteristika metody a metodiky bsc - perspektiva zákaznická, finanční, procesní a potenciálů, metodika zavádění, výhody a nevýhody
    12. Charakteristika modelu a metodiky efqm - struktura modelu vč. bodového ohodnocení, postupové kroky vč. bodového ohodnocení potenciálu a výsledku firmy
    13. Srovnání bsc a efqm - rozdíly, společné rysy
    14. Popište osobnost manažera - jeho vlastnosti, postoje, hodnoty
    15. Charakterizujte význam kariérové kotvy a vlastnosti typické pro vrcholové manažery dle j. adaira
    16. Základní manažerské aktivity - interpersonální, informační, rozhodovací, organizační, motivační.
    17. Manažerská mřížka (charakteristika jednotlivých vedoucích)
    18. Vedení porad - základní typy porad, zásady efektivní porady, typy předsedajících, účastníci porad
    19. Rozhodovací proces - definování problémů, analýza problémů, tvorba alternativ, hodnocení a výběr alternativ, implementace rozhodnutí
    20. Kontrola jako manažerská aktivita. kontrolní techniky - strategický management, finanční management, řlz. podstata a charakteristika kontroly - funkce kontrolního procesu, úroveň kontrolního procesu, úroveň kontroly
    21. Charakteristika delegování - postup při delegování, výhody delegování, důvody vyhýbání se delegování
    22. Charakteristické znaky a typy manažerského simulátoru vč. popisu struktury
    23. Systémový pohled na ekonomické prostředí. systémové myšlení - holismus a emergence, systémová hierarchie, komunikace, zpětná vazba. mentální a počítačový model
    24. Vysvětlete pojmy - simulace, reálný objekt, model, systém, systémová dynamika, manažerský simulátor, manažerská simulační hra a jejich vzájemné vazby
    25. Charakterisické znaky práce v týmech a popis druhů vztahů v týmu
    26. Hlavní rysy efektivního týmu. týmové role
    27. Znaky špatně řízeného času. techniky hospodaření s časem - snímek pracovního dne, analýza zladějů času
    28. Techniky hospodaření s časem - aplikace paretovy formulace, stanovení cílů, eisenhowerův princip
    29. Syndrom vyhoření - základní projevy vyhoření, důvody vzniku sv, vývojová stádia sv, způsoby řešení sv
    30. Proces plánování - plánování jako rozhodovací proces, plánování jako východisko dalších základních manažerských funkcí, základní koncept řízení
    31. Význam plánování. druhy plánů. význam cílů pro organizaci. význam plánování
    32. Hierarchie a druhy cílů a jejich význam v procesu plánování. faktory ovlivňující volbu strategických cílů
    33. Popošte zásady efektivního plánování. bariéry plánování popošte zásady efektivního plánování
    34. Globalizace světové eky. přístupy podniku ke globalizaci globalizace světové eky
    35. Formy vstupu na zahraniční trh - přímý/nepřímý export a import zboží a služeb, mezinárodní pohyb know how, kapitálový vstup na zahraniční trh formou přímých zahraničních investic
    36. Mezinárodní management. 3 fáze internacionalizace podnikání a jejich projevy v organizaci a strategii
    37. Matice generickcých strategií m. e. portera. porterům model internacionalizace generických strategií
    38. Perlmutterův model eprg 4 dimenze kulturních rozdílů dle hofstedeho a jejich projevy v mezinárodních strategiích
    39. Chyby manažerů - jak zvládnout přechod z výkonné funkce na funkci vedoucí (problémové oblasti - čeho se vyvarovat)
    40. Chyby manažerů - jak zvládnout přechod od řízení k vedení a koučování (problémové oblasti - čeho se vyvarovat, zásady osobního koučování, koučování manažerů)
    ...
    ...
    ...
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše