Popis:
1. Charakteristika marketingově řízené firmy (př. Starbucks)
- řízení na základě cílů, plánování, organizaci a kontrolu všech aktivit zaměřených na odbyt, nástroje odbytové politiky a infrastrukturu tak, aby byla uspokojena poptávka na stávajících i potenciálních trzích při současném dosažení podnikových cílů a s ohledem na konkurenční vztahy
Marketingově orientovaná firma:
• Získává zákazníky k tomu, aby se spolupodíleli na koncipování produktu
•
Dokáže lépe identifikovat výnosnější zákazníky a podle toho diferencovat různé úrovně služeb
•
Nalézá způsoby, jak svým zákazníkům poskytovat mimořádnou hodnotu
•
Dále nalézá nové způsoby, jak vytvářet hodnotu pro své cílové trhy, jak je o ní informovat a jak ji svým trhům poskytovat
•
Přizpůsobuje svoji nabídku potřebám zákazníka
Společnost by se měla plně zaměřit na uspokojení trhu zákazníků, taktéž na dosažení potřebného zisku, který zaručí prosperitu společnosti v dlouhodobém měřítku. Nejdůležitějším prvkem marketingové koncepce je tedy uspokojení zákazníka.
Marketingová podnikatelská koncepce se vyznačuje zejména:
•
přímou orientací na konečného zákazníka,
•
budováním vztahů se zákazníky na základě nepřetržitého kontaktu s nimi,
•
orientací na vybrané cílové trhy, protože je nereálné, aby regionální firma usilovala o oslovení všech trhů včetně uspokojení všech zákazníků,
•
koordinací všech marketingových funkcí a činností s ostatními činnostmi podniku,
•
nepřetržitostí marketingu jako procesu (marketing je plynulou činností, nikoliv jednorázově provedeným aktem),
•
dosažením určených cílů firmy.
Klíčová slova:
marketing
poptávka
marketingový výzkum
krasifikace produktů
strategické budování značky
průmyslový trh
Obsah:
- 1. Charakteristika marketingově řízené firmy (př. Starbucks)
2. Vývoj/typy podnikatelských koncepcí a jejich uplatňování v řízení firem
3. Současný marketing jako jedna z koncepcí podnikání (př. T-mobile)
4. Faktory makroprostředí a jejich působení na vybranou firmu
5. Trh jako zdroj nových příležitostí pro podnikání
6. Poptávka a její vytváření
7. Typy poptávky podle Kotlera, jejich vliv na marketing
8. Porovnání procesů a kritérií zákaznické segmentace vybraných příkladů trhu B2B a B2C
9. Analýza positioningu vybrané značky firmy/produktu
10. Odhad/měření potenciálu konkrétního trhu/segmentu a tržního podílu vybraného subjektu
11. Zdroje informací pro marketing a jejich využití v konkrétní firmě
12. Typy marketingových výzkumů
13. Analýza nákupního rozhodování na konkrétním spotřebitelském trhu
14. Analýza nákupního rozhodování na konkrétním průmyslovém trhu
15. Řízení vztahů se zákazníky a měření jejich spokojenosti
16. Odlišnosti, význam a použití taktického marketingu ve srovnání se strategickým
17. Marketingový mix hmotného produktu a jeho varianty
18. Marketingový mix nehmotného produktu a jeho varianty
19. Praktické příklady klasifikace produktů a vliv na marketing
20. Koncepce totálního marketingového produktu u hmotného produktu a služeb
21. Strategie sortimentu a produktových skupin vybrané značky
22. Marketingové strategie podle stádií životního cyklu produktu
23. Marketingový přístup při zavádění nového produktu ve vybraném konkrétním příkladu
24. Analýza strategického budování značky
25. Volba distribuční strategie u běžného spotřebního zboží
26. Volba distribuční strategie u luxusního zboží
27. Příklady distribučních strategií tlaku, tahu a jejich kombinace (př. farmaceutická firma - školení v lékárně x letáky, reklama)
28. Metody tvorby cen aplikované v praxi
29. Typy cen podle poziční strategie
30. Využití moderních nástrojů marketingové komunikace (př. viral brothers, guerrilla)
31. Integrovaná marketingová komunikace (př. Airbank, Billa, Alza)