Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované zkouškové otázky z Mezinárodního marketingu

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
8080
Poslední úprava
23.05.2016
Zobrazeno
2 184 x
Autor:
mira.hejda
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Rozdíly mezi mezinárodním a tuzemským marketingem:

• Sociální a kulturní odlišnosti a jejich vliv na chování a rozhodování spotřebitelů
• Odlišnosti v obchodních jednáních v průmyslovém prostředí
• Jazykové bariéry
• Legislativní předpisy
• Potenciální dosah cca 190 zemí - podnik se musí rozhodnout do které země nebo skupiny zemí bude vyvážet. Musí si zvolit určitá kritéria provést segmentaci a výběr vhodných trhů.
• Převládající snaha upřednostňování domácích výrobků zejména ve vyspělých zemích - tento jev je obrazem určitého „vlastenectví“ a národní hrdosti. Můžeme se s tím setkat například ve velké Británii nebo ve Francii. Mnozí dovozci tuto bariéru obcházení tím, že využívají místní distributory a zboží je nabízeno pod jménem distributora.
• Pouze relativní vypovídací schopnost marketingového výzkumu v zahraničí v oblasti jak primárních tak sekundárních zdrojů informací - Při provádění primárních šetření může docházet k chybnému pochopení účelu výzkumu nebo k využití nepřiměřené techniky šetření (například písemné dotazování u obyvatel země s vysokou mírou negramotnosti).
• Samotná práce v cizím prostředí - Na pracovníky působící zejména dlouhodobě v cizím prostředí, mohou působit stresujícím dojmem jak odlišné pracovní podmínky a životní styl v jiných sociálně kulturních prostředích, odloučenost od blízkých či negativní vztah místních obyvatel vzhledem k zemi původu pracovníka.
• Vliv profesionálních lobby - v Japonsku je silně rozvinutý profesionální lobbying
• Vysoké náklady oběhu - vysoké náklady na logistiku (dopravu) v konečném důsledku zvyšují cenu produktu pro spotřebitele a zboží se tak stává nekonkurence schopné.
• Řízení akcí na dálku

Klíčová slova:

tuzemský marketing

mezinárodní marketing

telemarketing

politické prostředí

engineering

kooperace

marketing



Obsah:
  • 1. Rozdíly mezi mezinárodním a tuzemským marketingem:
    2. Zařadit a popsat telemarketing a guerilla marketing:
    3. Jaká výrobková strategie se používá ve fázi nasycení a útlumu u životního cyklu výrobku?
    4. Indikátory politického prostředí:
    5. Když vstupuje firma na zahraniční trh, musí splnit určitá opatření právního charakteru - která to jsou?
    6. Kroky stanovení ceny u mezinárodního marketingu (dále jen MM):
    7. Odvození informací - jaké způsoby v MM?
    8. Engineering:
    9. Výrobní (zušlechťovací) kooperace:
    10. Ve kterých službách dochází k ekonomickému růstu?
    11. O čem se musí rozhodnout v distribuční politice v MM?
    12. Uvést typy positioningu i s příklady:
    13. Platební podmínky:
    14. Joint venture a zelená louka, co to je + výhody a nevýhody:
    15. Strategie adaptace, výhody a nevýhody:
    16. Strategie tlaku a tahu - zařadit k prvkům komunikačního mixu:
    17. Srovnání globální marketing a MM z hlediska ceny, životního cyklu a segmentu trhu:
    18. Informační pilíř proexportní politiky ČR - zastoupení v ČR + hlavní programy:
    19. Marketing služeb z demografického hlediska a technologického pokroku, uvést příklady typy nákupu:
    20. Základní úrovně mezinárodního výzkumu:
    21. Postup strategického plánování, jaký má význam v mezinárodním marketingu?
    22. Doporučené způsoby na eliminaci politického rizika:
    23. Hustota distribučních sítí a délka - co to je + faktory, které to ovlivňují:
    24. Vyjmenovat subjekty mezinárodních ekonomických vztahů:
    25. Vysvětlete pojmy licence a přímý export s přímými investicemi a zařaďte, do jakých metod patří:
    26. Vyjmenujte nejdůležitější ekonomické faktory ovlivňující ekonomické prostředí:
    27. Vyjmenujte nástroje protekcionismu:
    28. Vyjmenujte, které prvky jsou důležité u zranitelnosti firmy na cílovém trhu:
    29. Zbožový průzkum - popsat:
    30. Určete jednotlivé kroky při výběru cílového trhu - popište:
    31. Ve kterých případech je třeba změnit značku. Vypište a ke každému napište příklad z praxe:
    32. Strategie duální ceny - popsat + jaké jsou přístupy a ty vysvětlit:
    33. Typy nedokumentárních plateb - vyjmenovat a vysvětlit:
    34. Distribuční politika:
    35. Vyjmenovat prvky marketingového mixu pro výrobek a určete, jaký vliv má na jednotlivé prvky vzdělání:
    36. Vypište jednotlivé kroky při tvorbě mezinárodní komunikace:
    37. Rozlišení služeb v MM a které jsou předmětem jednání WTO:
    38. Aktivní a pasivní motivy vstupu na zahraniční trh:
    39. „Noraz agent“ - zařadit, popsat
    40. Co je vývozní export?
    41. Placení investičních celků, jak se platí obvykle v mezinárodním obchodě:
    42. Činnost a vznik WTO:
    43. Minimálně 6 důvodů protekcionismu + označit objektivní:
    44. Složky marketingového kulturního prostředí a proč:
    45. Zdroje politického rizika + příklad:
    46. Segmentace průmyslových trhů + obecné zásady segmentace:
    47. Přímé obchodní vztahy a zprostředkovatelské vztahy:
    48. Výrobní standardizace + výhody a nevýhody:
    49. Dumping, co to je a jak to ovlivňuje cenu:
    50. V jakém případě se používají výlučně sekundární informace a proč?
    51. Minimálně 6 věcí, co ovlivňuje formu komunikace a jak:
    52. Heterogenita služeb - jaká marketingová strategie?
    53. Uveďte příklad růstu odvětví služeb - ekonomické změny:
    54. Vyjmenuje povinnosti kupujícího vyplývající z INCOTERMS 2000:
    55. Indikátory měření politického rizika:
    56. Konkrétní příklad země se sociálním prostředím - vztah muž - žena a vztah maskulinní - femininní:
    57. Výhody a nevýhody mezinárodní výrobní kooperace a výhody a nevýhody engineeringu a pod jaké hlavní členění spadají:
    58. Reakce marketingu na fáze výrobku - fáze nasycení a fáze útlumu:
    59. Co se jedná při rozhodování o distribuční strategii:
    60. Uveďte, z jakých položek se všeobecně skládá finanční bilance firmy zabývající se mezinárodním marketingem:
    61. Stručně, ale výstižně popište, kroky procesu stanovení ceny v mezinárodním marketingu. Jednotlivé cenové strategie neuvádějte:
    ...
    ...
    ...
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše