Vypracované zkouškové otázky z předmětu Kontrolní systémy
Popis:
1) Obecná charakteristika - původní chápání kontroly a postupná změna v chápání
• Autoři slovníků definují kontrolu jako:
- přezkoušení, ověřování, přezkoumávání
- činnost tvořící součást řízení, sledující plnění určité normy, příkazu nebo sledující průběh a výsledek práce
- dozor, dohled
• Pojem kontrola pochází z latinských slov: contra - proti, rotulus - svitek.
• Původní chápání kontroly - jako ověřování správnosti zápisů, listin
- jako zkoumání správnosti záznamů, zda zapsané odpovídá skutečnému
stavu věcí
• Postupná změna v chápání kontroly - je spojena s možností a pravomocí někoho ovládat
- stává se důležitou složkou řízení a řízení systémů
• V procesu řízení kontrola zajišťuje zpětnou vazbu mezi řídícím subjektem a řízeným objektem
Klíčová slova:
kontrolní systémy
řídicí proces
management
kontrolní orgány
management organizace
spotřebitelský řetězec
Obsah:
- 1) Obecná charakteristika - původní chápání kontroly a postupná změna v chápání
2) Pojetí kontroly - informační, regulační, institucionální, negační (represivní)
3) SUBJEKT A OBJEKT KONTROLY
4) Členění kontrolních systémů (Veřejná, občanská, státní)
5) Jaké jsou základní činnosti řídícího procesu:
6) Základní fáze kontroly
7) Kontrolovaný, nekontrolovaný a nekontrolovatelný objekt
8) Popište důležité parametry organizace KS
9) Jak probíhá kontrola navrhovaných rozhodnutí:
10) Co to je kontrola organizování a kontrola vedení lidí?
11) Které kontrolní orgány zajišťují kontrolu v řídícím procesu:
12) Jaké jsou hlavní přednosti speciálních kontrolních orgánů:
13) Podle jakých hledisek lze klasifikovat kontrolní činnost (druhy kontrol)
14) Popište druhy kontrol podle časového období (preventivní, průběžná, následná)
15) Jaká jsou hlavní kritéria hodnocení výrobních činností v LH:
16) Co je to Lesní hospodářský plán a jeho závazná část?
17) Jaká jsou hlavní kritéria hodnocení ekonomické úrovně?
18) Stručně charakterizujte metodu controllingu ve srovnání s manažerským účetnictvím
19) Jaké hlavní systémy managementu organizace zavádějí
20) Vyjmenujte výhody integrace systémů managementu
21) Co patří mezi základní zásady certifikace LH (TUH)
22) Co je cílem certifikace spotřebitelského řetězce lesních produktu (C-o-C)
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.