Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové otázky z předmětu Mechanika dopravy

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12381
Poslední úprava
09.07.2018
Zobrazeno
911 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Je platnost mezinárodní smlouvy vázána na její publikaci?
- Ne, smlouva vstupuje v platnost po splnění formalit daných ve smlouvě
2. Jaký je vztah mezi podmínkami stanovenými ve vnitrostátních obecně závazných předpisech a podmínkami pro mezistátní přepravu upravenými mezinárodními smlouvami, kterými je příslušný stát vázán?
- Pokud jsou ustanovení souběžně upravena vnitrostátním předpisem a mezinárodní smlouvou, kterou je příslušný stát vázán, mají ustanovení mezinárodní smlouvy přednost v oblasti, pro kterou platí.
3. Jaká je funkce depozitáře mezinárodní smlouvy?
- Vyřizuje a organizuje všechny administrativní práce spojené s existencí smluvního dokumentu.
4. Kdo rozděluje dopravcům povolení pro mezinárodní silniční nákladní dopravu?
- Ministerstvem dopravy pověřený subjekt - ČESMAD Bohemia
5. Povolení, kterých států se vyžaduje při mezinárodní silniční nákladní dopravě, pokud místo vykládky leží mimo území EU?
- Po území členských států EU „eurolicence“ + povolení všech „neunijních“ států, po jejichž území vede trasa, pokud se nejedná o přepravu, která povolení nevyžaduje.
6. Je odesílatel oprávněn disponovat se zásilkou v průběhu mezinárodní přepravy?
- Ano, za podmínek stanovených příslušnou dohodou o přepravní smlouvě (CMR, CIM, CMNI apod.).
7. Pro dočasný vývoz zboží (veletržní materiál, sportovní potřeby aj.) je třeba kromě NL CMR užít také
- Karnet ATA.
8. Jak se smluvně řeší přeshraniční provoz na železnici?
- Dvoustrannými dohodami, tzv. Ujednáními.
9. Povolení CEMT platí:
- Pro provozování mezinárodní silniční a železniční nákladní dopravy na území členských státu EU a EHP.
10. Je ztráta (poškození, zničení) nákladního listu důvodem k neplatnosti uzavřené přepravní smlouvy?
- Ne, i při ztrátě nákladního listu nebo jeho poškození platí uzavřená přepravní smlouva.

Klíčová slova:

mezinárodní smlouvy

odpočinek

náhrada škody

nebezpečné věci

depozitář

konosament



Obsah:
  • 1. Je platnost mezinárodní smlouvy vázána na její publikaci?
    2. Jaký je vztah mezi podmínkami stanovenými ve vnitrostátních obecně závazných předpisech a podmínkami pro mezistátní přepravu upravenými mezinárodními smlouvami, kterými je příslušný stát vázán?
    3. Jaká je funkce depozitáře mezinárodní smlouvy?
    4. Kdo rozděluje dopravcům povolení pro mezinárodní silniční nákladní dopravu?
    5. Povolení, kterých států se vyžaduje při mezinárodní silniční nákladní dopravě, pokud místo vykládky leží mimo území EU?
    6. Je odesílatel oprávněn disponovat se zásilkou v průběhu mezinárodní přepravy?
    7. Pro dočasný vývoz zboží (veletržní materiál, sportovní potřeby aj.) je třeba kromě NL CMR užít také
    8. Jak se smluvně řeší přeshraniční provoz na železnici?
    9. Povolení CEMT platí:
    10. Je ztráta (poškození, zničení) nákladního listu důvodem k neplatnosti uzavřené přepravní smlouvy?
    ...
    ...
    ...
    89. Kdy se zásilka považuje za ztracenou?
    90. Při nedodržení dodací lhůty za prodlení
    91. Co je interoperabilita v železniční dopravě?
    92. Co je jednorázové vstupní povolení?
    93. Můžou být vyjímky u ADR?
    94. Noční směna v žel. mez. Dopravě
    95. Konosament (náložný list)
    96. Příjemce
    97. Co není na nákladním listu CMR a na CIM ano?
    98. Jaké znění smlouvy platí?
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše