Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové otázky z předmětu Obecná didaktika

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
37 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
9678
Poslední úprava
20.02.2017
Zobrazeno
2 511 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Didaktika

Didaktika: slovo didaktika je řeckého původu, didaskein znamená učit, vyučovat, učit se

= didaktika představuje pedagogickou disciplínu, kterou vymezujeme jako teorii vzdělávání a vyučování. Zabývá se problematikou vzdělávacích obsahů, které se jakožto výsledky společensko - historické zkušenosti lidstva stávají v procesu vyučování individuálním majetkem žáků. Zabývá se zároveň procesem, který charakterizuje činnosti učitele a žáků a v němž si žáci tento obsah osvojují, tedy vyučováním a učením.

- obecná didaktika: studuje obecné otázky obsahu vzdělávání i procesu vyučování a učení, které jsou společné všem předmětům, její předmět představují cíle, obsah, metody a organizační formy ve vyučování, zabývá se jejich obecnými řešeními

- oborová (speciální, předmětová) didaktika: jedná se o samostatnou vědní disciplínu, která se v současné době intenzivně rozvíjí, zabývá se specifickými problémy vyučování v jednotlivých vyučovacích předmětech (didaktika jazykových předmětů) a na jednotlivých stupních a typech vzdělávání (didaktika základní školy), pěstování oborových didaktik předpokládá nejen dobré znalosti z oboru pedagogiky a psychologie, ale také z příslušných vědních oborů, k nimž se oborová didaktika vztahuje. Oborové didaktiky jsou s didaktikou v úzkém vzájemném vztahu.

Klíčová slova:

didaktika

vyučovací proces

organizační formy

hodnocení

vyučovací hodina

antropogenní činitelé výuky

vzdělávání



Obsah:
  • 1. Didaktika
    2. Vyučovací proces
    3. Cíl výuky
    4.Obsah výuky
    5. Pedagogické dokumenty
    6. Vyučovací metody
    7. Organizační formy výuky
    8. Didaktické prostředky výuky
    9. Hodnocení
    10. Příprava na vyučování
    11. Didaktické principy (zásady)
    12. Vyučovací hodina
    13. Antropogenní činitelé výuky
    14. RVP
    15. Moje pojetí výuky v kontextu vzdělávacích koncepcí I.
    16. Moje pojetí výuky v kontextu vzdělávacích koncepcí II.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše