Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Zkouškové otázky z Managementu - vypracované

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
7079
Poslední úprava
07.12.2015
Zobrazeno
1 049 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vnější vlivy na podnik - okolí podniku

Mezi vnější vlivy na podnik se řadí vše co stojí vně podniku a přitom tento podnik ovlivňuje.
Mezi hlavní vnější vlivy na podnik se řadí:
• existence trhu
• přírodní podmínky a z toho vyplývající dosažitelnost zdrojů
• infrastruktura v okolí podniku (rozvod energií, vody, komunikační sítě)
• legislativní podmínky (omezení z hlediska životního prostředí, bezpečnosti práce, podmínek pro založení podniku atd.)
• vliv vývoje světové a národní ekonomiky
Podnik je vázán ve svém okolí
• přímé okolí - konkurence, věřitelé, dodavatelé, zákazníci
• nepřímé okolí - politické, ekonomické, sociální technologické

Externalita - vnější působení jiných subjektů, které kladně nebo záporně ovlivňuje podnik, a za jehož působení podnik nemusí platit a ani není odškodňován.
• kladná externalita - činnost jednoho subjektu přináší prospěch i jinému subjektu, aniž za to tento musí platit
• záporná externalita - činnost jednoho subjektu přináší náklady jinému subjektu, aniž by mu tyto náklady uhradil

Klíčová slova:

podnikatelský záměr

charakteristika

typologie

procesy

strategické plánování

cenová strategie



Obsah:
  • 1 Vnější vlivy na podnik - okolí podniku 2
    2 Co je obsahem podnikatelského záměru, jaký je jeho význam 2
    3 Význam organizačních norem v řízení podniku a jejich základní členění 3
    4 Charakteristika jednotlivých proměnných marketingového mixu 3
    5 Nástroje komunikačního mixu 4
    6 Vysvětlete význam, strukturu a vazbu podnikového plánu 4
    7 Příklady využití integračních strategií, základní typy 4
    8 Základy technologie plánování, obsah marketingového plánu 5
    9 Model 7S 5
    10 Typologie strategií dle Portera 6
    11 Uveďte postup strategického řízení podniku 6
    12 Analýza konkurence - Poterův model, využití metody analýzy konkurence 7
    13 Uveďte fáze a cykly strategie řízení procesní pojetí řízení 8
    14 Uveďte některé příklady volby strategií odpovídající přizpůsobování podniku situaci v závislosti na rychlosti růstu trhu a konkurenční pozici podniku 8
    15 Procesní pojetí řízení 9
    16 Teorie firmy 9
    17 Vysvětlete a uveďte příklad organizační struktury: a) liniově-štábní, b) divizionální. Vysvětlete význam pojmu rozpětí řízení a uveďte obvyklou hodnotu, kterou v řízení dosahuje 10
    18 Postup vzniku společnosti s.r.o. 10
    19 Definujte styl řízení a uveďte základní rozdělení 11
    20 Uveďte determinanty firemní kultury 11
    21 Rozhodovací proces 12
    22 Prognózy a jejich základní rozdělení 13
    23 STEP analýza 13
    24 Životní křivka podniku (životní cyklus podniku) 14
    25 Typologie podřízených dle motivace 15
    26 Teorie X - Y 15
    27 Strategické plánování 15
    28 Role, pozice a status managementu 15
    29 Kontrola v podniku 16
    30 Manažerské funkce 17
    31 Obsah personálního plánu 17
    32 Franchizing 17
    33 Podnikové aliance, proč vznikají, typy 18
    34 Intenzivní strategie, využití a základní členění 18
    35 Zkušenostní křivka 18
    36 Rozdíl mezi firmou a podnikem 18
    37 Přístupy k cenové strategii 18
    38 Spojování podniků (fůze, akvizice atd.) 19
    39 Rozdíl mezi plánováním a prognózováním 19
    40 Organizační struktury 20
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše