Popis:
1) Rozhodněte do které vrstvy komplexního výrobku patří následující položky čínského bistra: (5 bodů)
a) Kuře Kung Pao …………………………………….jádro
b) Bistro zapáchá ……………………………………..image
c) ochotný personál, ale špatně se domluví …….image
d) prodej jídla s sebou ……………………………….služby
e) pálivé jídlo ………………………………………….jádro
f) dostanu čínské hůlky ………………………….... služby
g) čerstvé jídlo………………………………………....jádro
h) jako příloha jasmínová rýže…………………… .jádro
i) v TV říkali, že tam běhají krysy ……………… image
j) Polední sleva………………………………………..služby
Jádro= souhrn základních fyzikálních a chemických charakteristik, které jsou objektivně měřitelné
Služby (funkční vlastnosti - značka, obal, provedení, kvalita)= široce pojaté služby, které mohou prodeji předcházet, doprovázet ho, event.být poskytovány v průběhu užívání (např. poradenství, servis, záruka…)
Image = představa o výrobku (firmě, značce), která vzniká ve vědomí spotřebitelů; založena na tom, co o výrobku vědí, ale i na tom, co si o něm myslí
2) Vysvětlete co je a jaký obvykle má smysl konglomerátní fúze
Spojení dvou společností, které nemají žádný společný vztah, nejsou spojeny ani horizontálně ani vertikálně, obecně nevedou ke vzniku podstatných obav z narušení hospodářské soutěže - např. fúze společnosti Božkov a pily
3) Co je segmentace trhu a jaký je její význam? Segmentační kritéria?
- Cílem je zajištění co nejlepší pozice výrobku na trhu (Dobrá pozice = zákazníci vnímají tento produkt více než ostatní)
Výhody segmentace trhu:
- lepší uspokojení potřeb zákazníků
- efektivnější stimulace a distribuce výrobků nebo služeb
- získání konkurenční převahy na trhu
Klíčová slova:
distribuce
podpora prodeje
marketing
segmentace trhu
funkcionální struktura
Obsah:
- Kvizové otázky (15 otázek)
Na rozepsání (cca 70 otázek)