Popis:
Značka (její význam, resp. hodnota)
Značka = název, termín, znak, symbol, design nebo kombinaci těchto prvků. Účelem značky je identifikace zboží nebo služeb určitého jednoho prodejce nebo prodejní skupiny a odlišit je od konkurenčního zboží a služeb. Značka představuje významnou součást produktu. Značka ovlivňuje hodnotu produktu, vypovídá do jisté míry o kvalitě a záruce funkčnosti. Představuje mnoho výhod pro prodejce i pro spotřebitele a i pro společnost.
Hodnota značky - je dána loajalitou zákazníků, známostí značky, tím, do jaké míry je zosobněním kvality, a tím, jak silně s ní spotřebitelé výrobky ztotožňují; dále je ovlivňována patentovou ochranou výrobků, které jsou jí označeny, a svou pozicí v rámci distribučních a průmyslových sítí.
Popsat proces volby a zavádění nových výrobků
Nový výrobek může být nový pro spotřebitele; pro výrobce (tj. když už se prodává, ale výrobce ho ještě nevyráběl) nebo pro výrobce i spotřebitele (úplně nový výrobek na trhu).
Přijímání nového produktu z hlediska zákazníka: psychologický proces,
podvědomí -> zájem -> hodnocení -> zkouška -> přijetí.
2 základní cesty zavedení nového výrobku na trh:
1) Podnik získá právo vyrábět nový výrobek od jiného podnikatelského subjektu - tj. nákup patentu, licence, franchizing…
2) Nebo se podnik rozhodne zavést výrobek na trh vlastními silami. Zde jsou 3 problémy: co vyrábět, jak myšlenku zrealizovat a jak to dostat na trh? 3 fáze podle problémů:
a. VÝZKUM - shromáždit nápady + redukce
b. VÝVOJ - zpravidla vznikne prototyp výrobku
c. KOMERCIALIZACE - dokončení komplexního výrobku, harmonizace výrobku s ostatními částmi marketingového mixu (cena, distribuce, komunikace)
Firma by měla udělat průzkum trhu a vyrábět takové výrobky, které zákazníci požadují. Snažit se přizpůsobit výrobky zákazníkovi.
INOVACE - pozitivní změna, pokud chce podnikatel uspět, musí nabízet určité výhody, něco nového, lepšího. Význam inovace = zavádění nových výrobků na trh stále vzrůstá. Inovací oživíme poptávku na nasycených trzích, inovace umožní obnovit ziskovost produktu, umožňuje příznivé postavení výrobců ve vztahu k distributorovi, inovujeme i výrobky, které mají nepříznivé ekologické důsledky (např. freony).
Klíčová slova:
marketing
značka
náklad
komercializace
koncepce
public relations
produkt
Obsah:
- Marketing 1
Marketing 2
Marketing 3
Marketing 4
Marketing 5
Marketing 6