Popis:
1./ Vymezení pojmu marketing, význam, cíle a funkce marketingu
- Jeden z nejčastěji citovaných pojmů současnosti
- Slovo velmi používané a často zneužívané
- Nesprávně spojováno pouze s pojmy reklama nebo prodej
„Marketing je manažerský proces, který je zodpovědný za vyhledávání, přijímání a uspokojování požadavků zákazníků způsobem, při kterém vzniká zisk“.
„Marketing znamená prodej zboží, které se výrobci nevrátí, lidem, kteří se k prodejci vrátí.“
Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů s ostatními.“
Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.
Cíle -
orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb
tvorba přiměřeného zisku
dosažení výhody nad ostatními účastníky ekonomické soutěže - nad ostatními konkurenty
komplexní soubor činností orientovaných na cílové trhy, pro které se přizpůsobují konkrétní marketingové programy
založen na odhadu a definování potřeb zákazníků a tvorbě nabídky vedoucí k jejich uspokojování
cílem je prodej produktu se ziskem, založený na optimálním uspokojení potřeb zákazníků s důrazem na dlouhodobý vztah podniku se zákazníky.
Klíčová slova:
marketing
reklama
prodej
zisk
finance
Obsah:
- 1. Vymezení pojmu marketing, význam, cíle a funkce marketingu
2. Vývoj marketingu, specifika marketingu 21. století
3. Základní podnikatelské koncepce a jejich podrobná charakteristika
4. Nástroje marketingu (marketing mix) - charakteristika jednotlivých nástrojů
5. Prostředí marketingu (vnitřní a vnější vlivy)
6. Chování spotřebitele - potřeby, přání, proces rozhodování, typy nákupního chování
7. Chování spotřebitele - vlivy působící na chování kupujícího, chování domácností, chování organizací
8. Marketingový informační systém
9. Marketingový výzkum - druhy výzkumu, metody výzkumu, proces MV
10. Segmentace trhu - trh a jeho členění, vymezení pojmu, kritéria segmentace
11. Tržní zacílení (targeting) a umístění (positioning) - vymezení pojmů, kritéria, význam
12. Produkt - vymezení pojmu, vrstvy produktu, klasifikace produktů
13. Produkt - vývoj nových produktů, životní cyklus produktu, charakteristika jednotlivých fází cyklu
14. Cena - vymezení pojmu, funkce ceny, cenová politika
15. Cena - metody stanovení ceny, cenové strategie
16. Distribuce - distribuční cesty a strategie distribuce, velkoobchodní a
maloobchodní organizace
17. Integrovaná marketingová komunikace, komunikační mix a jeho prvky
18. Reklama - cíle a druhy reklamy, úloha médií a jejich výběr
19. Podpora prodeje - vymezení pojmu, cíle a nástroje
20. Přímý marketing, osobní prodej - vymezení pojmu, cíle a nástroje
21. Public relations - vymezení pojmu, cíle, druhy PR, nástroje
22. Marketingový plán a jeho struktura
23. Analýza portfolia - význam, BCG model, uplatnění
24. Analýza portfolia - význam, GE model, uplatnění
25. Základní marketingové strategie - konkurenční strategie
26. Základní marketingové strategie - růstové strategie
27. Marketingové řízení - vymezení pojmu, proces řízení marketingu