Popis:
1. Co je v tržních podmínkách marketingu prvotní nabídka nebo poptávka?
Nelze jednoznačně říci, nutný soulad nabídky a poptávky. Marketing usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník potřebuje a uspokojí tak jeho potřeby.
2. Za jakých tržních podmínek nastává nesoulad poptávky a nabídky, jaké nastávají tržní situace a jaké jsou pro ně vhodné marketingové koncepce a strategie?
Marketingová koncepce vyjadřuje soubor aktivit s trvalou orientací na uspokojování potřeb spotřebitelů - základ prosperity podniku.
Výrobní koncepce (zákazníci požadují dostupné a levné výrobky, výrobce se soustředí na efektivnost výroby - velké objemy, nízké náklady, široké pokrytí trhu, za předpokladu převyšující poptávky a zákazníci akceptují všechno vyrobené zboží)
Prodejní koncepce - pasivní spotřebitelé, agresivní prodej a propagace, v případě nabídky, výrobce chce prodat to co má a ne to co chce zákazník - viz přímý prodej bez propagace
Výrobková koncepce - spotřebitelé favorizují výrobky vysoce kvalitní s vynikajícím designem a platí za ně vysokou cenu. Výrobce se orientuje na kvalitu a jejich stálé zdokonalování
Sociální koncepce - žádoucí uspokojování potřeb spotřebitelů nesmí mít nepříznivé důsledky pro společnost (ne zdraví škodlivé, ne poškozování životního prostředí,...) a snaží se dát do souladu zájmy spotřebitelů s prospěchem společnosti.
Klíčová slova:
marketing
plán
situační analýza
SWOT
výzkum
velkoobchod
maloobchod
Obsah:
- 1. Co je v tržních podmínkách marketingu prvotní nabídka nebo poptávka?
2. Za jakých tržních podmínek nastává nesoulad poptávky a nabídky, jaké nastávají tržní situace a jaké jsou pro ně vhodné marketingové koncepce a strategie?
3. Co všechno zahrnuje marketingový plán?
4. Co zahrnuje situační analýza?
5. Co to je SWOT analýza?
6.Vysvětlete a charakterizujte pojem Kupní chování zákazníků a institucí. Jmenujte základní rozdíly.
7. Specifikujte základní faktory ovlivňující kupní chování spotřebitelů. Uveďte konkrétní prvky mkt. Aktivit ovlivňující toto kupní chování.
8. Specifikujte základní faktory ovlivňující kupní chování institucí a strukturu rozhodovacího procesu. Uveďte konkrétní prvky mkt. aktivit ovlivňující toto kupní chování
9. Charakterizujte CRM a jeho význam .Jmenujte základní prvky nastaveného CRM v organizaci a jejich fungování
10.Definujte marketingový výzkum a definujte jeho účel.
...
...
...
41.Popište komunikační proces mezi výrobcem (prodejcem) a příjemcem, definujte pojmy poselství, médium, zpětná vazba.
42.Charakterizujte pojem reklama, její formy a prostředky
43.Charakterizujte pojem podpora prodeje, uveďte základní formy.
44.Charakterizujte pojem osobní prodej a uveďte jeho základní formy.
45.Charakterizujte pojem Public Relation, uveďte jeho formy.
46.Charakterizujte pojem přímý marketing a uveďte jeho nástroje.
47.V čem jsou hlavní rozdíly marketingu na domácích a zahraničních trzích, charakterizujte mezinárodní marketing prostřednictvím prvků marketingového mixu?
48.Které informace jsou nutné před začátkem exportu?
49.Jaké jsou možnosti vstupu na zahraniční trh?
50.Na jaké bariéry naráží marketingová komunikace na zahraničních trzích?