Specifické poruchy učení - seminární práce
Seminární práce32 s. / 3. roč. / doc
Specifické poruchy učení mohou být definovány jako: neočekávaný a nevysvětlitelný stav, který může postihnout dítě s průměrnou nebo nadprůměrnou inteligencí, charakterizovaný významným opožděním v jedné nebo více oblastech učení.Oblasti učení postižené ve specifických poruchách učení mohou být rozděleny do dvou skupin.První skupina se skládá ze základních školních vědomostí: čtení, psaní, pravopis, matematika a jazyk (jak porozumění, tak vyjádření). Měříme relativně jednoduché vědomosti, které m...
|
|
0,2 |
20x |
|
Vypracovaný zkouškový okruh Specifické poradenské problémy ke státnicím
Státnicové otázky24 s. / 3. roč. / doc
1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ JEJICH DIAGNOSTIKA A NÁPRAVADyslexie• Detekce problému• Je to dril pro rodiče, děti i učitele• SPU - porucha projevující se v oblasti nabývání vědomostí nebo dovedností• Vzdor klasickým postupům inteligenci a podnětnému sociokulturnímu prostředí• Druží se s ADHD, někdy i s lehkým intelektovým podprůměrem• Vyskytuje se i u smyslového poškození - brýle mohou zlepšit výkon• Zcela individuální• ETIOLOGIE :• nepřímé příčiny• genetické vlivy - mohou být přirozeně kompenzová...
|
|
0,2 |
1x |
|
Problematika ADHD ve škole
Studijní materiál4 s. / 1. roč. / doc
Problematika ADHD ve školePočátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)Škola a š...
|
|
0,1 |
2x |
|
Syndrom hyperaktivity ADHD (dříve LMD), charakteristika, příčiny, projevy, možná náprava, přístup k dítěti s ADHD
Poznámky7 s. / 4. roč. / doc
Mezinárodní klasifikační systémy rozlišují dva syndromy, které poruchu pozornosti zahrnují:- Syndrom ADD = prostá porucha pozornosti bez hyperaktivity.- Syndrom ADHD = porucha pozornosti s hyperaktivitou. Uvedené poruchy pozornosti bývají diagnostikovány již v předškolním věku, nejpozději do 7 let. Vývojově podmíněná proměna typických příznaků této poruchy se obvykle završuje na konci předškolního věku, kolem 6 let.V současně době se ADHD řadí i do specifických poruch chování.Hlavní příznaky ADH...
|
|
0,1 |
4x |
|
Syndrom ADHD a ADD
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Syndrom ADHD a ADDTermín ADHD je vytvořen z anglického Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder, což česky znamená s poruchou pozornosti s hyperaktivitou. V České republice se pro tuto poruchu stále ještě v terénu často užívá termín LMD.Termín ADD - (Attention Deficif Disorders - porucha pozornosti čili bez hyperaktivity)Jde o časté problémy dětského věku a příčinu školních problémů, ať už v případě výsledků nebo chování. Nejčastěji bývají diagnostikovány v předškolním věku nebo nejdéle do sedm...
|
|
0,1 |
4x |
|
Seminární práce na téma Syndrom hyperaktivity ADHD
Seminární práce4 s. / 3. roč. / doc
Zhodnocení webu školyHodnocení se týká domovské stránky Vyšší odborné školy zdravotnické v Ostravě na URL: http://www.zdrav-ova.cz/ Jedná se o školu na které jsem v minulosti studoval a v současné době zde příležitostně vyučuji.Webové stránky působí přehledným dojmem a snaží se o moderní pojetí grafického rozvržení, který ovšem působí trochu laciným dojmem. Funkci ale plní velmi dobře. Stránky jsou společným rozcestníkem pro informace o SZŠ i VOŠZ Ostrava. V levém horním rohu dominuje logo VOŠZ ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Problémy dětí s ADHD ve škole
Diplomová práce81 s. / 5. roč. / pdf
Každý z nás je jiný, můžeme jak u sebe tak u ostatních hledat odchylky, které se nám zdají být nenormální. Některé však ,,splynou s davem“, jiné výrazně ovlivňují jak náš život, tak život našeho okolí. Právě tak je to i u poruchy ADHD, která významně ovlivňuje nejen život postiženého, ale i celé jeho rodiny, školy a blízkého okolí. Attention deficit Hyperaktivity Disorder je dnes velmi moderní slovo, které označuje onemocnění způsobující obtížné soustředění, nepřiměřeně zvýšenou aktivitu a impul...
|
|
0,4 |
6x |
|
Syndrom hyperaktivity ADHD
Seminární práce7 s. / 2. roč. / docx
Problematika ADHD ve školePočátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)Škola a š...
|
|
0,1 |
5x |
|
Děti s ADHD a reakce a postoje rodičů
Studijní materiál2 s. / 1. roč. / doc
Děti s ADHD a reakce a postoje rodičůHovoříme-li o náročnosti životního postavení dětí s ADHD, pak zároveň s tím nutno konstatovat, že situace rodičů dětí není o nic lehčí. I jim samotným přináší dítě s ADHD uspokojení méně, život s ním je často zdrojem starostí a komplikací. Rodiče prožívají více nejistoty a úzkosti, výchova těchto dětí klade na všechny zúčastněné větší nároky. Vyžaduje lidi zralé, moudré a tolerantní. Pro rodiče tu bude nejdříve třeba, aby se vyrovnali s pocitem viny, kterou m...
|
|
0,1 |
0x |
|