Andragogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta27 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,3 |
9x |
|
Základy andragogiky - skripta
Skripta204 s. / 1. roč. / pdf
Cílem této publikace je zvládnutí základů andragogiky, jako rozhodující součásti teoretických předpokladů pro práci s lidmi. Obsah je orientován tak, aby předal dostatek andragogických poznatků pro výkon činností v oblasti vzdělávání dospělých, dalších funkcí v profesích, kde se pracuje s dospělými, jejich výchovou, vzděláváním, ev. pomocí v tíživých životních situacích.Dílčí cíle:a) seznámit se s problematikou andragogiky jako vědního oboru;b) pochopit základy učení a vzdělávání dospělých, zvlá...
|
|
1,5 |
22x |
|
Moderní komunikační technologie a vzdělávání
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komuni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Didaktika mladšího školního věku - didaktika matematiky
Poznámky20 s. / - roč. / doc
Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou zpravidla poruchami v komunikaci mezi dítětem a světem. Kvantitativní jevy a prostorové objekty existují nezávisle na nás a je třeba najít cestu, jak je dekódovat. Souvisí to s procesem vnímání kvantity, procesem učení, procesem zobecňování. Snahou je učit děti matematice na úrovni, jaké jsou schopny, postupem „4 P“:- POHODA - atmosféra bez napětí a strachu.- PROŽITEK - získávání pojmů na základě vlastních prožitků při manpiulativní a myšlenkov...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Psychopedie
Státnicové otázky250 s. / 3. roč. / rar
1. Psychopedie - pojetí, postavení. Pojmové vymezení a terminologie v psychopedii. Etiologie a klasifikace mentální retardace.Termín PSYCHOPEDIE (z řečtiny psýché = duše, paideia = výchova) byl zaveden po roce 1945. Psychopedie původně zahrnovala i problematiku mravně narušených osob - až do šedesátých let, kdy se oddělil obor etopedie.Pojetí psychopediePsychopedie se věnuje jak tradičnímu zkoumání zákonitostí vývoje, výchovy a vzdělávání osob s mentální retardací či jiným psychickým postižením,...
|
|
9,0 |
56x |
|
Slovníček základních pojmů - zápočtová práce
Seminární práce20 s. / 1. roč. / doc
Analýza- analýza rozptylu (variance) - statistiká metoda, jÍž se užívá k testování hypotéz o působení různých úrovní jenodho nebo více sledovaných faktorů na měřenou veličinu (resp. změnu průměru v důsledku různých pokusných podmínek). Celkový rozptyl všech výsledků se rozkládá na rozptyl mezi skupinami (např. mezi skupinou experimentální a kontrolní), rozptyl uvnitř skupin a rozptyl způsobený náhodnými chybami. Použití analýzy rozptylu je vázáno na předpoklad normality rozložení a shodnosti roz...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogický slovník
Tahák23 s. / 1. roč. / doc
Analýzaanalýza dokumentu - nebo také obsahová analýza se v pedagogice využívá ke zkoumání písemného nebo vizuálního materiálu. Metodami kvantitativní analýzy se zjišťuje např. četnost výskytu slov, případně témat v určitém písemném dokumentu a jejich rozsah, kvalitativními metodami se pak v textu zjišťuje např. srozumitelnost, obtížnost, hodnotová orientace, intenzita.Analýza rozptylu (variance) - statistiká metoda, již se užívá k testování hypotéz o působení různých úrovní jenodho nebo více sle...
|
|
0,2 |
2x |
|
Pedagogika a andragogika - zápisky
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
Základy modely výchovyCíl výchovy = Elementy duchovní povahy.Prostředky výchovy = podmínky lidské výchovy.Pedentocentrický model:podřizuje se výchovnému dění role ( autoritativní výchova, př. Co si dítě vymyslí, co ho zajímá, či nikoliv).Pedocentrický model:Vše se provádí podle dítěte. ( př. Co si dítě vymyslí, to se udělá).Voluntaristický model:Max. cíle na dítě. Cíl dosažen vždy, bez ohledu na to, zda se mu to líbí nebo ne.Technocentrický model:samotné metodikaření. Co nejlepší výchovné prostř...
|
|
0,1 |
0x |
|
Poznámky z přednášek - obor Andragogika
Poznámky85 s. / - roč. / docx
CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍTERMINOLOGIE• CV= kontinuální proces získávání a rozvoje vědomostí, intelektových schopností a praktických dovedností, a to i nad rámec počátečního vzdělávání• Definice dle OECD (2000): „Jedná se o systémový přístup: zaměřuje se na standardy vědomostí a dovedností, které platí pro všechny děti od nejútlejšího věku k učení po celý život a koordinovat snahy o zajištění příslušných možností pro všechny dospělé, bez ohledu na zaměstnané usilující o postoupení na vyšší kvalifika...
|
|
1,5 |
0x |
|
Daltonský plán - Alternativní pedagogika
Seminární práce6 s. / - roč. / doc
Alternativní školy jsou nazývány školy hrou, protože aplikují jiné metody a organizaci výuky a snaží o přiblížení učiva formou hry, diskuse, řešením problémových úkolů a podobně . Alternativní vzdělávání je obecný termín označující takové školní vzdělávání, které se odlišuje od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi, ale stejně jako na jiných školách se i zde plní osnovy schválené MŠMTSpolečné znaky alternativního vzdělávání a zařízení: Snaha získat dítě pro vzdělávání (...
|
|
0,1 |
4x |
|
Pedagogika a Andragogika - přednášky
Přednášky12 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika jako vědecká disciplína4 základní kritéria:1. předmět - výchova, vzdělávání, vyučování 2. odborná vědecká terminologie - používá ji každá věda (např. kantor, žák, rodič, zkouška, škola, výuka, seminář,…). - v pedagogice přibývají od 19. st. - tvořeny na základě poznatků jiných věd - psychologie, sociologie, matematika, statistika a postupně se specializují- odbornou terminologii vytvářejí od počátku 20. st. na samostatných pracovištích = =Výzkumný ústav pedagogický VÚP (www.vuppraha.c...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úkoly andragogiky v současném světě - zápočtová práce
Seminární práce4 s. / 1. roč. / doc
Andragogika je obecně v dnešním světě multidiciplinární obor opírající se o humanistické pojetí vztahu člověka a organizace zejména pak v segmentech vzdělávání dospělých a řízení a rozvoje lidských zdrojů. Proto je úzce propojena s oblastí personálního řízení, pedagogikou, psychologií, sociologií, ekonomikou, právní oblastí, didaktikou, sociálně psychologickou oblastí a řadou dalších neméně důležitých vědních disciplín.Ve své práci bych se ráda kromě firemního vzdělávání jako takového, z celé ši...
|
|
0,1 |
4x |
|
Pedagogika a andragogika - poznámky z hodin
Poznámky8 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika jako vědecká disciplínaFormováná od 19. stol. Kritéria konstituování 4 kritéria:- předmět vědy (výchova vzdělávání, vyučování)- odborná vědecká terminologie, kterou každá věda používá (pojmy pedagogiky - kantor, učitel, žák, rodič, zkouška, škola, výuka, vyučovací hodina) postupně přibývají od 19. století a jsou tvořeny na poznatku jiných věd - psychologie, sociologie, matematika, statistika. Postupně se specializují. Na počátku 19. století vznikají samostatná pracoviště pro pedagogik...
|
|
0,1 |
1x |
|
Celostátní maturity - seminární práce
Seminární práce4 s. / - roč. / doc
Vzhledem k tomu, že mám 18 letou dceru, která za rok bude maturovat a tohle téma je u nás v ČR diskutabilní, rozhodla jsem se napsat o tom seminární práci a poznatky s diskuzí. Před volbami jsme mohli zaslechnout z úst některých politiků ostrou kritiku státních maturit, které mají doplnit a z části nahradit tradiční formu maturitních zkoušek.Dokonce se mezi politiky objevil názor, že by bylo vhodné státní maturity zrušit. Do veřejného povědomí, jež bylo dříve právě ze strany politiků formováno ...
|
|
0,1 |
1x |
|